• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett måste för alla kontorsråttor!

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Som ni vet kör vi Tapatalk (http://itunes.com/app/tapatalk) på forumet, en skön app för att hålla koll på Klocksnack (och andra forum) i mobilen. Lite av en standardisering kan man säga.

Det blir inte enbart läsvänligare, utan även funktioner för notifieringar om du får svar i bevakade trådar, PM's osv. Man kan även "kalla på uppmärksamhet" om man skriver användarnamn med @ framför, kanske inte alla som visste.
Om jag vill få Denkes uppmärksamhet skriver jag alltså @Denke

Hur som helst! Det som många antagligen missat är att denna funktion (notifieringsfunktionen) även finns till webbläsaren Chrome. Ladda ner här:
https://chrome.google.com/webstore/detail/tapatalk-notifier/plfhcjljnfjpfcbjpgnflfofmahljkjj

Nu missar ni ingenting. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har kört med det ett tag. Det har dock crashat några gånger, vilket bara lösts med ominstallation.

Edit: Hade man dessutom kunnat slippa mail varje gång någon postar i en tråd man prenumererar på, så hade det varit alldeles ypperligt smidigt att prenumerera på trådar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ber om ursäkt om jag framstod som en besserwisser. Kan även meddela att tapatalk-notifier lägger till forum som stödjer programmet automatiskt när man besöker sådana hemsidor. I kombination med google mail checker, är man alltid uppdaterad :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
yonsson skrev:
Ber om ursäkt om jag framstod som en besserwisser. Kan även meddela att tapatalk-notifier lägger till forum som stödjer programmet automatiskt när man besöker sådana hemsidor. I kombination med google mail checker, är man alltid uppdaterad :)
Absolut inte!
Grattis förresten. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
daviden skrev:
yonsson skrev:
Ber om ursäkt om jag framstod som en besserwisser. Kan även meddela att tapatalk-notifier lägger till forum som stödjer programmet automatiskt när man besöker sådana hemsidor. I kombination med google mail checker, är man alltid uppdaterad :)
Absolut inte!
Grattis förresten. :)

Tackar! Fick dock ingen klocka i födelsedagspresent. :cry:
 

max

Dancing Queen
Man kan ju inget annat än älska chrome, synkar bokmärken mellan jobbdator, hemdator och ipaden. Mighty text ger sms-funktion (kopplas till telefonen så man ser inkommande sms och kan skicka nya från sin vanliga kontaktbok), google mail checker för mailen och sen tapatalk notifier (som iof gör att man kollar forumet mer och jobbar mindre men ändå är smidig). Och till slut lastpass som håller reda på alla lösenord, autoifyller och synkas mellan alla enheter.

Saknar explorer lika mkt som pesten, digerdöden och mitt ex :lol:
 

max

Dancing Queen
Ricrob skrev:
Lyllo dig som bara har ETT ex! :mrgreen:

Satans petimeter
lipande.jpg


;) ;) ;) hehe, om det ändå vore så väl
 
Topp