• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ett möte med Jean-Claude Biver at Baselworld 2018

Herr Biver är en underhållande man, det kan ingen ta ifrån honom oavsett vad man tycker om hans jobb;)

Biver är fantastisk underhållande, han agerar som ingen tidigare gjort i en position ens liknande hans. Däremot blir jag mer och mer frustrerad på revolution watch. Välproducerade videoproduktioner men jisses vad de pissar på allt som har med journalistisk yrkesetik att göra.

Vad tycker hen om hans jobb?
JCB gör ju en episk insats i klockträsket....
Jag gillar honom skarpt! Biver lyckas verkligen röra om i industrin och hans sammarbete med Alec Monopoly och smartklockan Connected retar förmodligen gallfebern på mer traditionella företag i branschen. Det är bra och det kan behövas. Dessutom har han pratat mycket om att klockor ska gå att beställas customised, vilket är en kul idé iallafall.

Angående hans insats för TH så tycker jag harn har lyft skeppet rejeält sista tiden. Detta årets Baselworld var kanske inte jättespännande för vad jag tycker om, men det finns numera en hel del kul i THs portfölj också!

Jag gillar honom skarpt! Biver lyckas verkligen röra om i industrin och hans sammarbete med Alec Monopoly och smartklockan Connected retar förmodligen gallfebern på mer traditionella företag i branschen. Det är bra och det kan behövas. Dessutom har han pratat mycket om att klockor ska gå att beställas customised, vilket är en kul idé iallafall.

Angående hans insats för TH så tycker jag harn har lyft skeppet rejeält sista tiden. Detta årets Baselworld var kanske inte jättespännande för vad jag tycker om, men det finns numera en hel del kul i THs portfölj också!
Lät annorlunda i tidigare inlägget.....

Jag älskar både Wei Koh och JCB. De är mer passionerade än nördiga, något åtminstone jag uppskattar väldigt mycket inom Klockeriet. Deras diskussioner är en inblick i en bransch som från utsidan verkar polerad men från insidan troligtvis är väldigt kaotisk och volatil.

Mitt tips om ni behärskar franska är att se en intervju där JCB talar på sitt modersmål. Snabbt ser man att han är en helt annan person, en expert och affärsman snarare än den domptör och showman han så lätt blir på engelska. Fantastisk person och persona!

Tillbaka
Topp