• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett massivt problem! Eller...?

Vilken är kräftklockan?

  • 1655

    Röster: 18 39.1%
  • 1680

    Röster: 20 43.5%
  • 5513

    Röster: 8 17.4%

  • Totala väljare
    46

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Kräftskiva idag. Vilken klocka ska man ha?! :)
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Chattras

Cartier
Det beror väl på hur söligt det kommer bli :). Men jag måste nog säga 1655 för att den är så galet snygg. Passar helt enkelt till allt och alla tillfällen.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
1655 ser man inte vad klockan är efter några snapsar. Index överallt!

Röding är ju matchy matchy. Rött liksom.

5513 basic. Bra för korslagd syn.

Men det kommer ner till vilken som är tät. Kräftor är blöt mat serverat med blöt dryck.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade du haft en gnutta orange kvar på 1655:an så är den självklar. Men det ser ut som allt är vitt:-/ Då får det bli Röd Suben:)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Rödingen borde man väl säga för det färg-matchar kräftorna men jag är lite svag för 5513 så röstar på den ändå.
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Om du inte ska dricka Explorer till kräftorna så tycker jag klockan passar, en riktig beater som tål kräftsaft djupt i skålen;)
image.jpg
 

isbjörn

Panerai
1655!
Hade jag en sådan skulle jag ha den hela tiden. Tror jag. Snygg som ingen annan. Eller är det för att den ägarhorisonten ligger så långt bort?
Annars rödingen, för kräftmatchningens skull.
 

Kakob

Cartier
Jag är så svag för Explorern så kan inte låta bli att välja den trots rödsubshysterin. Världens coolaste rolex! Hoppas kräftorna smakar ikväll, själv får jag tyvärr inga förrän nästa helg :shifty:
Tur att KS finns så man kan få hjälp med de tyngsta besluten :D
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
SVAR NEJ! Visserligen kallas den för Röding, men den är utan konkurrens om du skall ha den ultimata kräftskiveklockan :D:cool::cigar:, se tal att inte tappa bort den bara ifall det blir en blöt och tung kväll bara ;)!
 

demondave

Rolex
En riktigt kräftskiva är jag osäker på om ens UX:en håller för, det ultimata testet! :)

Är det en sådan där familjetillställning med mer västerbottenpaj och öl är kräftor och nubbe, då är rödsubben given!
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Tack för input! Forumets röst är tydlig. 1680 it is!

Räknar med viss intoxination. Är dock en familjetillställning så det kommer att bli ganska lugnt till en början. Sen får vi se. :)
Slänger på ett rött nato. Det verkar ju tåla allt. Safety first.
image.jpg

(Notera konsten i bakgrunden. 1655 får vara med på så vis)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
1655. Kräftskivor kan ta tid och hur ska du kunna hålla kolla på om det är natt eller dag utan 1655 ;)
 

Smack

Omega
Tack för input! Forumets röst är tydlig. 1680 it is!

Räknar med viss intoxination. Är dock en familjetillställning så det kommer att bli ganska lugnt till en början. Sen får vi se. :)
Slänger på ett rött nato. Det verkar ju tåla allt. Safety first.
image.jpg

(Notera konsten i bakgrunden. 1655 får vara med på så vis)
Snyggt! Men det där natot kommer du aldrig använda igen efter att ha dränkt det i kräftsaft ☺
 
På kräftskiva skall man ha kronograf. Det blir mycket roligare då!
Finns alltid förflytande tid som behöver mätas vid en kräftskiva.
Kinesiska kräftor kräva Seagull 1963
 
Topp