• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ett par datejust

Nicklas.S

Guld
2-Faktor
Tog några klockbilder i helgen. En vanlig datejust och en mindre vanlig turn-o-graph :)

7f0ba474-1b9e-4ac1-b0a9-b80bc9bd265f_zps2585d24e.jpg

0e8a4cea-5764-4411-981f-e9fb17c69dd7_zps733df2c3.jpg

7bf7974d-5fc2-4975-ab1c-ae6199726202_zps701df32c.jpg

Fantastiskt fina klockor!

Jag har ägnat mycket tid åt DJ under ett par-tre veckor. Två tankar från de sista veckorna:
- DJ skulle vara roligt att samla på. Spelar ingen roll om det är 3, 5 eller 10. Det finns så många olika varianter att det aldrig tar slut. Jag skulle gärna äga fler.
- Turn-o-graph är otroligt fin och borde vare ett gjutet val om man har mer än en DJ. Ska se om jag håller det i framtiden..:)

Den där dj:n är galet fin Nicklas.S! Är det silvertavla? Kollar själv just nu på 116200 men har lite svårt att bestämma mig för vilken tavla jag ska köra på. Gärna fler bilder please :)

Turn-o-graphen är verkligen fin. Förvånansvärt sällan man ser en. Tror bara jag sett någon enstaka ute "in the wild" och då en sådan som din. Tror min favoritversion av 116264 är vit tavla på jubile-länk... men jag har ändrat mig många gånger...

Har den äldre varianten 16250 - som för övrigt är minst lika ovanlig som 116264, men den har ju vanlig DJ-tavla, till skillnad från den här - eller de allra första. TOG är ovanliga klockor och det förstår man när man tänker på att de var väsentligt mycket dyrare än samtida Datejusts i övrigt, eller sportisarna. Kuriosa: Ref 16250 är liksom de allra första TOG helt i stål. Föregångaren 1625 har vridring i guld, liksom efterträdaren 16264 och senare 116264.

Det sköna med TOGen är att det är en Datejust ... fast lite mer. :happyhappy:

A

Gillar i vanlig ordning dom nya DJ ser så mycket stabilare ut än vintage varianterna, är det exakt samma case som Oyster Perpetual (116000)

Tillbaka
Topp