• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett par gamla Omega

Sledger

Cartier
Hej! Helt ny på forumet men ser fram emot att hänga runt här. :)

Jag fick ett par gamla Omega från min far för ganska länge sedan och dom har legat och dammat för länge nu. Vill använda dom men det behövs lite fix. Det är en guld (double tror jag) som min far köpte ny på mitten av 50-talet, det står ingen modellbeteckning på den. Sedan är det en Seamaster i stål från, enligt min far, 60-talet.

Jag skulle gärna veta mer om dessa ur, och sedan gärna lite tips om var man ska vända sig i Västerås för att få hjälp med renovering.

Lite bilder. Jag märkte att det var jäkligt svårt att fota klockor. Bilderna tagna med mobilen så ha överseende. :)

Guld doublen:

WP_20140101_009.jpg


WP_20140101_013.jpg


Seamastern
WP_20140101_015.jpg


WP_20140101_017.jpg
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Vänd dig till farfars här i Sthlm och du skickar klockorna enkelt med post till honom.

Den övre hade jag gett lite TLC samt köpt ett nytt band.
 

Sledger

Cartier
Nu har jag skickat ett mail med bilder till Farfars så får vi se vad dom har att säga. Åker nog även ner till Nymans någon dag och hör mig för. :)
 
Topp