• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett rop på hjälp - kristallbyte på Seiko G757-5030?

Har hittat och fått hem ett NOS-glas via hjälp från det här eminenta forumet.

Men hur får jag ut det gamla glaset?

Har tagit bort modulen i förhoppning att det endast behövdes lättare tryck från insidan och så skulle glaset glida ur packningen, men det sitter fast som f*n och jag har bara lyckats skapa en spricka i den gamla kristallen.

Behöver jag någon fancy manick för detta? Sitter glaset fast på ett sätt som jag förbisett?

Snälla någon hjälp mig att inte förstöra denna klocka mer än jag redan gjort!
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Har hittat och fått hem ett NOS-glas via hjälp från det här eminenta forumet.

Men hur får jag ut det gamla glaset?

Har tagit bort modulen i förhoppning att det endast behövdes lättare tryck från insidan och så skulle glaset glida ur packningen, men det sitter fast som f*n och jag har bara lyckats skapa en spricka i den gamla kristallen.

Behöver jag någon fancy manick för detta? Sitter glaset fast på ett sätt som jag förbisett?

Snälla någon hjälp mig att inte förstöra denna klocka mer än jag redan gjort!
Kan det vara limmat? Lägg gärna upp en bild på insidan utan modulen.
 
Tack för svar, Hr_Proos. Ny bild på insidan nedan.

Edit: noterar skåran på insidan av "sargen". Undrar om denna måste bort något sätt för att komma åt glaset?


20190830_124057.jpg
 
Senast ändrad:

Ludwig.AG

Breitling
Tack för svar, Hr_Proos. Ny bild på insidan nedan.

Edit: noterar skåran på insidan av "sargen". Undrar om denna måste bort något sätt för att komma åt glaset?


20190830_124057.jpg
Om det inte finns någon skarv som visar på att det går att dela boetten så tror jag inte att glaset går in vid "sargen", och då är det troligtvis limmat.
Kristallen är ju redan sprucken, så hur mycket värre kan det bli?
 
Topp