• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett viktigt klargörande ang fake vs homage.

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Inlägg nummer 2 i denna tråd reder ut begreppet! Så att ni slipper undra...
image.jpg

Tjäääna.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Vem fan behöver boxåpapperåcert så länge det står rätt varumärke på grejerna?
"Vaddå Seamaster kommer inte på jubilee? Du ser ju för i helvete att det står Omega på skiten. Och ja, den ska glappa i luggarna!"
En äkta Rolex sub kan också ticka. Hade den varit Fake så hade det varit Rålecks, eller Rollex osv på tavlan.
 

Nexus

Panerai
Kan någon styra upp kontaktuppgifter till BlazeEveryDay? Jag har en del märkesprylar till salu som jag tror han kan intressera sig av. Bland annat en slagborr från Patek Philippe och en tub NOS-kaviar från Longiness.
 

Nexus

Panerai
En tråd med de vanligaste myterna om kopior, skulle det strida mot några regler här? Annars har jag en känsla av att det skulle kunna bli väldigt underhållande läsning.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Humor om inte annat. Jag har då aldrig sett en kopia märkt Lolex eller något åt det hållet. Hela ide´med kopior faller väl om det inte är just kopior. Eller är det bara jag som har missat något?
 

Nexus

Panerai
Det där med felstavningar torde vara vanligare på kläder. Jag minns att kusin under mellanstadietiden hade mängder med Adadaskläder inköpta i Polen.
Lolex borde väl nästan kunna ses som ett osmakligt micro/hommage-märke
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag kan knappt fatta att man faktiskt en gång i tiden hängde på FB:s klockforumdel som nykläckt forumanvändare...:bag::nailbiting::depressed:
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Vill bara vara lite PK och säga att: Det är givetvis aldrig roligt med personskador.

Var inte så säker på det o_O Nej men det jag menar är något du stannar och tittar på trots att du vet att du inte borde. Du vill bara se den där total kvaddade bilen trots att du vet hur jävla dåligt det gått.
 

M.U

Rolex
Känns som att jag kommer ja det fruktansvärt svårt att få sålt grejer här i framtiden o_O
 
Topp