• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

EU-kommissionen vill ha sommartid året om - Vad tycker klocksnack?

Sommartid året runt?

• Sommartid hela året

Röster: 72 46.5%
  • Normaltid hela året

Röster: 60 38.7%
  • Ville fortsätta som vi har det i dag

Röster: 23 14.8%

• Totala väljare
    155
Känns ju mer relevant att ställa om klockan för att få lite mer ljus här uppe i norr iallafall... Bryssel är ju inte direkt lika påverkat på det viset... :)

Säger som @nissehult att vi borde ändra 10 min i månaden för få mer interaktion med klockan!
Sen köra ett nytt ämne på Ks som går ut på att alla lägger ut en bild när de ställer om tiden varje månad :)

Helst av allt vill jag ha mer ljus, men det blir svårt. Det är nog rätt bra som vi har det ändå.

I dessa enkäter borde det vara ett tillägg för att få röstningen korrekt:

"Observera - det är svinlätt med en tankevurpa. Du får inte ljusare kvällar på din inglasade balkongjävel, utan kvällssolen går ner tidigare"

Det är så snurrigt att tänka kring det här, så jag vet inte ens om jag har fått det rätt i mitt huvud.

Senast ändrad:
Jag trodde alla ks medlemmar gillade det här med sommartid, blir ju en anledning till att pilla på alla klockor som ska ställas på rätt tid o kollas genom olika tidsappar:D:angel:

Med risk för tjära och fjädrar.. jag röstade för att sluta hatta fram och tillbaka med tiden. Bara irriterande! Känns rätt löjligt att behöva ställa UX:en två gånger om året, den går rätt bra. Mina automatare får jag dra upp och ställa typ varje gång ändå.

Jag trodde alla ks medlemmar gillade det här med sommartid, blir ju en anledning till att pilla på alla klockor som ska ställas på rätt tid o kollas genom olika tidsappar:D:angel:
Tvärt om. Har man en HAQ så måste man ju hacka den 2 ggr/år vilket gör att det blir stört omöjligt att se om den diffar mer eller mindre än 5/10 sekunder/år.

Tillbaka
Topp