• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Everest curved gummiband till flera Rolexmodeller

SvenD

Cartier
2-Faktor
Hej!
En släkting som var i USA köpte ett Everestband till min 14060. Tyvärr var expediten i affären inkompetent och gav honom ett band till 114060 (nya modellen) som inte passar min äldre klocka. Everest hemsida går inte ut med koderna till de olika banden men vid leverans såg jag att det var EH-5 vilket på andra sajter ger nedan info:

Items included
• 1 Everest Rubber EH5 Swiss Vulcanized Rubber Strap fit for Rolex Watch - 20mm lug width.
• 1 pair of Spring Bars for attaching to Rolex Case (Rolex Style 2.0mm).
• 1 316L stainless steel oyster style custom-made tang buckle.

Fits the following Rolex Models:
• Submariner (16800, 168000, 16610 and color variations, 116610, 114060, and all gold variations)
• Daytona (SS, Ceramic, & Yellow Gold w/ Oyster Bracelet ONLY)
• GMT Master I (16700), GMT Master II
• Yacht-Master (16622, 16623, 16628)
• Explorer I (214270 - 39 mm case), Explorer II (16550 and 16570)
• Sea-Dweller (1665, 16660, 16600)

Tänkte kolla om intresse finns innan jag skickar tillbaka det med släktingarna till USA igen... Bandet är helt oanvänt och originalkvittot kommer med. Retur inom 24h i samma skick som vid köpet. Finns i Nacka. Mer info på Everest hemsida.

Prisidé 1850 kr

Everest1.jpg
Everest2.jpg
Everest3.jpg
 
Senast ändrad:
Topp