• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

everydaycarry.com

TicTack

Cartier
Inte så jättespännande klockor i snitt, men rätt många fina småsaker.

http://everydaycarry.com/

Smart affärsidé, med länkar till "här kan du köpa det"-sidor. Frågan är hur mycket pengar det ger? Vem "Rocket-ar" en svensk version?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Synd att alltidmedmig.se är registrerad, hade varit bra att säkra upp om andan nu föll på någon dag. ;)
 

POO

Panerai
Varför när det kommer till sånt här så har majoriteten 3-4-5-6 knivar med sig? Gärna lite ficklampor och tändare med.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Man vet aldrig vad som händer, ett virus bryter ut och det blir som The Walking Dead. :bored:
Lite nördigt coolt med EDC, massvis med sånt på instagram.. Inget man har användning för egentligen.
 

Limpas

Cartier
Kul sida! Förstår dock inte heller grejen med knivar och multiverktyg. Inte sällan folk går runt med två knivar, ficklampa och två universalverktyg. Förstår om man samlar på det, men att bära runt på det varje dag verkar ju onödigt. De har ju säkert kontorsjobb också där man troligen skulle ha mer använding av ett hålslag och en häftapparat :)
 

Noami

Cartier
Älskar när folk drar #essentials på sådana bilder.

Höjden av essential:
HMkfZ58.png
 

Onelund

Rolex
Kul sida! Förstår dock inte heller grejen med knivar och multiverktyg. Inte sällan folk går runt med två knivar, ficklampa och två universalverktyg. Förstår om man samlar på det, men att bära runt på det varje dag verkar ju onödigt. De har ju säkert kontorsjobb också där man troligen skulle ha mer använding av ett hålslag och en häftapparat :)



Du har inte varit i Usa misstänker jag

Där är beväpningen skyhög, snarare regel än undantag att folk är beväpnade på ett eller annat sätt, om de inte bär skjutvapen / spray /elpistol så har den antingen knogjärn / knivkombo istället


Paranojja är en folksjukdom där, tillsammans med fetma :)
 

Noami

Cartier
Vi har samma modell av Nintendo 3DS XL. Jag gillar dig.

Jag gillar att du gillar Nintendo 3DS XL, för det gör jag med. Fast twisten är att det inte är min bild, utan en tagen från everydaycarry.com
Fan, detta känns lite som att avslöja att tomten inte finns :( Ledsen och god jul på dig! :heart:
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
En mindre fickkniv har väl alla behov av då och då? Victorinox Cadet är en omåttligt populär EDC kniv. Väldigt vacker dessutom och innehåller bara det mest nödvändiga.

image.jpg
 

Limpas

Cartier
Du har inte varit i Usa misstänker jag

Där är beväpningen skyhög, snarare regel än undantag att folk är beväpnade på ett eller annat sätt, om de inte bär skjutvapen / spray /elpistol så har den antingen knogjärn / knivkombo istället


Paranojja är en folksjukdom där, tillsammans med fetma :)


Nej, det har jag visserligen inte och visst är det en helt annan vapenkultur där borta, så låt gå för knivarna då (även om det inte gör det mindre sjukt). Men alla dessa multiverktyg och ficklampor går folk fortfarande runt med, men det kanske är så att många som har sådana jobb som gör att man bär med sig "intressanta" saker varje dag är de som postar. Vore nog inte spännande att se vad jag som kontorsnisse bär med mig under dagarna, förutom klockan då förstås :D
 

Nexus

Panerai
Nej, det har jag visserligen inte och visst är det en helt annan vapenkultur där borta, så låt gå för knivarna då (även om det inte gör det mindre sjukt). Men alla dessa multiverktyg och ficklampor går folk fortfarande runt med, men det kanske är så att många som har sådana jobb som gör att man bär med sig "intressanta" saker varje dag är de som postar. Vore nog inte spännande att se vad jag som kontorsnisse bär med mig under dagarna, förutom klockan då förstås :D


Kom över till IT-svängen, här litar vi inte på folk som INTE har knivar, ficklampor eller multiverktyg på sig. Detta gäller upp till mellanchefsnivå. Huruvida man har användning för blankvapen i fickstorlek som säljare har inget med saken att göra, det handlar om principen...
 

Huntsman

Omega
Bevakningsbranschen har sin beskärda del av prylfetischister, undertecknad inkluderad.
Ramlar jag i vattnet med allt jag (kanske ändå inte) behöver i tjänsten sjunker jag som en sten...
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Kul sida! Förstår dock inte heller grejen med knivar och multiverktyg. Inte sällan folk går runt med två knivar, ficklampa och två universalverktyg. Förstår om man samlar på det, men att bära runt på det varje dag verkar ju onödigt. De har ju säkert kontorsjobb också där man troligen skulle ha mer använding av ett hålslag och en häftapparat :)
Du vet aldrig när du kan behöva en schweiziska kniv... skala apelsin på kontoret,öppna brev,fixa kontorsstolen. Använder min mer än jag trodde skulle vara möjligt då jag har ett kontorsjobb och tummen mitt i handen men den har varit med om mycket oväntat faktiskt
 

Limpas

Cartier
Du vet aldrig när du kan behöva en schweiziska kniv... skala apelsin på kontoret,öppna brev,fixa kontorsstolen. Använder min mer än jag trodde skulle vara möjligt då jag har ett kontorsjobb och tummen mitt i handen men den har varit med om mycket oväntat faktiskt


Ja det kanske är som du säger. Kanske måste ha en för att förstå.. Får hoppas att det ligger en under granen :D
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Vad var speciellt med dessa? Jag hängde inte med...
Jag skojar, otroligt snabba brillor.

Tycker fö. Att sidan var sådär. Bara massa jänkare med knivar och tazers, förvånad att de ens vågar gå utanför dörren.

Hypebeast har gjort något liknande fast med kändisar. Stundvis lite krystat men kul ändå! Sök på hypebeast essentials typ

Edit, http://hypebeast.com/tags/essentials
 

TicTack

Cartier
Du har inte varit i Usa misstänker jag

Där är beväpningen skyhög, snarare regel än undantag att folk är beväpnade på ett eller annat sätt, om de inte bär skjutvapen / spray /elpistol så har den antingen knogjärn / knivkombo istället


Paranojja är en folksjukdom där, tillsammans med fetma :)

Ja, i Sverige nöjer vi oss (av någon anledning) med att enbart tjuvarna har vapen.
 
Topp