• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Examens present, jag står handfallen vad ska jag köpa :)?

Goddagens käre klocksnackare! Jag vänder mig nu ännu en gång till er gällande råd på just det rubliken antyder, en examens present till min kära flickvän som om 1 månads tid examineras till lärare efter 4år på högskola.

Min flickvän är en av dom starkaste personerna jag vet och har krigat i 4års tid på högskolan som dessutom befinner sig ca 12mil från våran boendeort. Under dessa 4år har hon pendlat fram och tillbaks från Stockholm-Västerås ungefär 800ggr och säkert suttit fast i förseningar hälften av dessa gånger. Hon dessutom jobbar 20% vid sidan om studierna och hjälper alltid till nära och kära med allt från barnpassning till att lyssna på kärleksproblem till att dessutom dras med mig som byter bilar/klockor och studieinriktning som andra byter kalsonger.

Hon är oerhört stilfull och vet exakt vad hon vill ha både vad det gäller inredning i våran lägenhet till vad hon klär sig i, så några kläder går bort direkt då jag troligtvis inte skulle få ett enda rätt trots att jag flera gånger verkligen försökt matcha presenter i form av kläder till henne men misslyckats fatalt varje gång så kläder går bort, likaså klockor då hon redan fått både en Tissot samt en Certina av mig tidigare och bytt ut sina Michael Kors klockor efter mycket om och men.

Så jag tänker mig någonting hon kan ha användning av till hennes framtida jobb som lärare, hon brinner verkligen för sitt framtida jobb och älskar det yrket och känner att det är helrätt. Iom att hon har fått anställning i närområdet tänkte jag först att ja men jag köper en cykel det blir alldedes strålande men efter samtal med hennes föräldrar var det alternativet redan taget.

Så min andra tanke blir kanske någon form av portfölj eller väska/ryggsäck i god kvalitet, något som gärna är Svensk tillverkat i brunt skinn/mocka, kanske några fina pennor och andra lite mer exklusiva tillbehör man kan tänkas behöva i läraryrket.

Kikat lite på Svenskt tenns nya väskkollektioner
2dkh42q0uuyjapwb.jpg

Eller någon portfölj från Tiger
U62216030Z_T82_main.jpg

Något liknande är jag ute designmässigt.

Budget är runt 3-5tkr då jag numera börjat studera igen så har jag inte riktigt mer att undvara för tillfället. Så vad tycker ni och vad kan ni rekommendera för portföljer/laptopväskor/ryggsäckar eller liknande arbets attiraljer.

Tack på förhand!

Goddagens käre klocksnackare! Jag vänder mig nu ännu en gång till er gällande råd på just det rubliken antyder, en examens present till min kära flickvän som om 1 månads tid examineras till lärare efter 4år på högskola.

Min flickvän är en av dom starkaste personerna jag vet och har krigat i 4års tid på högskolan som dessutom befinner sig ca 12mil från våran boendeort. Under dessa 4år har hon pendlat fram och tillbaks från Stockholm-Västerås ungefär 800ggr och säkert suttit fast i förseningar hälften av dessa gånger. Hon dessutom jobbar 20% vid sidan om studierna och hjälper alltid till nära och kära med allt från barnpassning till att lyssna på kärleksproblem till att dessutom dras med mig som byter bilar/klockor och studieinriktning som andra byter kalsonger.

Hon är oerhört stilfull och vet exakt vad hon vill ha både vad det gäller inredning i våran lägenhet till vad hon klär sig i, så några kläder går bort direkt då jag troligtvis inte skulle få ett enda rätt trots att jag flera gånger verkligen försökt matcha presenter i form av kläder till henne men misslyckats fatalt varje gång så kläder går bort, likaså klockor då hon redan fått både en Tissot samt en Certina av mig tidigare och bytt ut sina Michael Kors klockor efter mycket om och men.

Så jag tänker mig någonting hon kan ha användning av till hennes framtida jobb som lärare, hon brinner verkligen för sitt framtida jobb och älskar det yrket och känner att det är helrätt. Iom att hon har fått anställning i närområdet tänkte jag först att ja men jag köper en cykel det blir alldedes strålande men efter samtal med hennes föräldrar var det alternativet redan taget.

Så min andra tanke blir kanske någon form av portfölj eller väska/ryggsäck i god kvalitet, något som gärna är Svensk tillverkat i brunt skinn/mocka, kanske några fina pennor och andra lite mer exklusiva tillbehör man kan tänkas behöva i läraryrket.

Kikat lite på Svenskt tenns nya väskkollektioner
2dkh42q0uuyjapwb.jpg

Eller någon portfölj från Tiger
U62216030Z_T82_main.jpg

Något liknande är jag ute designmässigt.

Budget är runt 3-5tkr då jag numera börjat studera igen så har jag inte riktigt mer att undvara för tillfället. Så vad tycker ni och vad kan ni rekommendera för portföljer/laptopväskor/ryggsäckar eller liknande arbets attiraljer.

Tack på förhand!

Grattis till din flickvän!

Hela tiden när jag läste tänkte jag vilken klocka kan passa. Ett klockforum är kanske fel forum för frågor om väskor?

En klocka är för övrigt en ypperlig arbetsatteriralj som lärare, de har fullt med tider att passa i sitt schema.

Om du inte tänker klockor kanske denna tråd ska flyttas till Lifestyle?

Jag köpte en Tote från Linjer till min fru för ett tag sedan. Trevligt företag med bra kvalitet.
https://www.linjer.co/
Ska kika in dom, tack för tipset. Missade att jag var inne i klock diskussions forumet och bör såklart ha lagt tråden i lifestyle sektionen!

@yonsson @Ministern Skulle ni kunna flytta över den här tråden till lifestyle, tack!

Grattis till din flickvän!

Hela tiden när jag läste tänkte jag vilken klocka kan passa. Ett klockforum är kanske fel forum för frågor om väskor?

En klocka är för övrigt en ypperlig arbetsatteriralj som lärare, de har fullt med tider att passa i sitt schema.
Jo visst skulle det vara det men hon har redan fått 2 klockor under 1 år så det känns lite 'tråkigt' och förutsägbart att köpa ännu en klocka.

En väska tycker jag låter som en bra present. Sedan gäller det ju att tänka till hur den skall fungera när hon cyklar. Kanske en som går att använda som ryggsäck? Sedan är det ju aldrig fel att komplettera med en flaska champagne. Spännande tid när det är dags att börja arbeta efter examen.

3-5k är en bra weekendresa. Tror det kan uppskattas efter att ha pendlat och pluggat i några år :)

Definitivt, kärringar uppskattar sällan fina klockor/pennor utan snarare resor och ”mysiga tillsammans-grejor” (som ni märker gillar jag att generalisera). Har ett gäng fina pennor men använder oftast nån reklam-variant iaf, flera av de finare skrivdonen är inte ens bekväma i handen.

Definitivt, kärringar uppskattar sällan fina klockor/pennor utan snarare resor och ”mysiga tillsammans-grejor” (som ni märker gillar jag att generalisera). Har ett gäng fina pennor men använder oftast nån reklam-variant iaf, flera av de finare skrivdonen är inte ens bekväma i handen.
Vem fan uppskattar en fin penna. Helt ärligt.

Du hade inte tänkt köpa henne något smycke istället? Väskan slits, och kommer att försvinna vid någon tidpunkt.
Ett armband från Pandora med lite berlocker på eller något sådant vore nog roligare, en sak som inte slits på samma sätt. Eller varför inte något från Tiffany & co? Finns allt från pennor till agendor osv i en lagom prisklass :)

Senast ändrad:
Jag gör det, och är säker på att fler gör det här.

Ett tips till @Tinypope är att kolla/testa Caran d'ache. Jag gillar känslan i mina silverfärgade sexkantiga bäst. Prisvärda! Gravyr är också lite kul IMHO.
@Tinypope Håller med, men se till att köpa till en röd bläckpatron om det blir en sån. ;)
Jag hade dock kört på 849 i rosé: https://www.penstore.se/caran-dache/849-brut-rose-kulspets
350 kr för en riktigt fin schweiztillverkad kulspetspenna kan nog vara ett bra komplement till en portfölj som du tänkte i första posten.

@Tinypope Håller med, men se till att köpa till en röd bläckpatron om det blir en sån. ;)
Jag hade dock kört på 849 i rosé: https://www.penstore.se/caran-dache/849-brut-rose-kulspets
350 kr för en riktigt fin schweiztillverkad kulspetspenna kan nog vara ett bra komplement till en portfölj som du tänkte i första posten.
Tänkte dock på de i metall, då de är mer skön tyngd i dem, och kanske blir bättre med gravyr på. Rödfärg var ju en lite kul extra touch :)

Aluminium är metall sist jag kollade. ;)
Men förstår vad du menar! Annars är väl kanske två pennor, en med blått och en med rött bläck, relevant i sammanhanget?
Aha :) Jag trodde de var typ i plast, då den jag har är så lätt, och inte alls samma sköna balans som de silverpläterade i retrostil, som även får en finare patina :) Två pennor är ju såklart dubbelt så bra :)

Vad sägs om en weekendresa? Finns jävligt bra budget till Prag, Gdansk, Köpenhamn och Berlin.
Eller är det bara materiella ting som gäller? Då skulle jag satsa på Mulberry, smakfull och diskret märke för kvinnor som inte vill skryta.

Tillbaka
Topp