• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Examensklocka åt sonen

trilla

Breitling
Det börjar bli dax att fundera på present till äldsta sonen då han går ut gymnasiet om nån månad. Vadpassarväl bättre än en klocka? Börjar har varvat internet och klocksidor nu så behöver understödas av er forumvänner.
Min tanke kring en examensklocka går åt det mer klassiska hållet med en klocka som ska vara lite tidlös. Dock tycker ju sonen mer om mina dykare och vet att han gillar Min Seiko Turtle mycket. Han har uttryckligen sagt att han vill ha länk och har stora händer och handleder så rejäla klockor är det som gäller. Så nu behöver jag tips på lite klockor som skulle passa, mellan 3 och 5 loppor, sweetspot 4 alltså. Har sneglat på Hamilton khaki Field på länk och begärt offerter på chrono24 från några handlare.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Certina DS Action Diver tycker jag är snygg, robust, lite större (43mm) och ligger väl runt 5k tror jag.

Köp i så fall i svart så han inte tröttnar:

maxresdefault.jpg


Hamilton Khaki Field är annars ett bra val

Seiko SKX007/009 skulle väl kanske räknas som tidlös men själv tycker jag den är ganska ful.
 

trilla

Breitling
Sitter och ångrar mig att jag inte beställde en blue lagoon samurai då jag surfade runt i precis det här ärendet för 4 veckor sedna, verkar svåra att få tag i nu.
 

trilla

Breitling
Nu högg jag en srpb09 åt han, hoppas det blir bra. Lite kul att den är lite limiterad och såld året han tog examen i alla fall. Men en sumo hade nog varit perfekt det med. Klockorna tar som inte slut, bakom varje krök finns nåt annat man gärna hade burit på handleden...
 

Lyfali

Cartier
Nu högg jag en srpb09 åt han, hoppas det blir bra. Lite kul att den är lite limiterad och såld året han tog examen i alla fall. Men en sumo hade nog varit perfekt det med. Klockorna tar som inte slut, bakom varje krök finns nåt annat man gärna hade burit på handleden...
Det kommer bli skitbra =D!, jag hade blivit fetnöjd!
 

TCB

Cartier
Grattis!! Kul att du valde klocka och inget annat i present.

Ingen tvärslump kan jag förvisso ana. Fortfarande kul.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Nu högg jag en srpb09 åt han, hoppas det blir bra. Lite kul att den är lite limiterad och såld året han tog examen i alla fall. Men en sumo hade nog varit perfekt det med. Klockorna tar som inte slut, bakom varje krök finns nåt annat man gärna hade burit på handleden...
Kul val!
 

Lund

Cartier
Nu högg jag en srpb09 åt han, hoppas det blir bra. Lite kul att den är lite limiterad och såld året han tog examen i alla fall. Men en sumo hade nog varit perfekt det med. Klockorna tar som inte slut, bakom varje krök finns nåt annat man gärna hade burit på handleden...
Bra val tror din son kommer bli riktigt glad!
 
Topp