• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Exklusiv förhandsvisning av Klockkvalitén på Kaplans tisdagen den 8 november.

D

Deleted member 1265

Guest
Wow, gillade ddn, men älskade den välanvända Heuern!
Min gissning är att ddn går för mellan 500-1M
 

Scipio

Patek
2-Faktor
- Jag tycker uren med proveniens Peterson borde skänkts till museal användning. Det är där de hör hemma och ingen annanstans. Att sälja familjeklenoder är för mig mycket märkligt.
Jag håller med. Familjen vill säkert skapa förutsättningar för att han hedras och blir ihågkommen, men vi vet inte på vilka grunder de fattat det här beslutet. Det finns ett Idrottsmuseum i Örebro som gärna vill förvalta Ronnie Petersons minne.
 
Jag håller med. Familjen vill säkert skapa förutsättningar för att han hedras och blir ihågkommen, men vi vet inte på vilka grunder de fattat det här beslutet. Det finns ett Idrottsmuseum i Örebro som gärna vill förvalta Ronnie Petersons minne.
Klockor görs sig bäst för att användas, tavlor kan få vara på museum, klockor bör bäras.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Klockor görs sig bäst för att användas, tavlor kan få vara på museum, klockor bör bäras.
Museer har som uppgift att med oss till historiska platser och ögonblick, berätta om det som varit och få oss att tänka till och lära oss och låta oss inspireras till att bli lite klokare. Vi tar vägen genom tingen och låter fantasin och kunskapen ta oss med till en ny större värld. Ronnie Petersons klockor gör mer nytta för oss alla om de finns tillgängliga för den som vill se mer än klockor. Museer är mer än tavlor, de hjälper oss att undvika att göra egna.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
1.jpg
 

JohnDoe

Rolex
Tackar för ett utmärkt event med spännande fördjupningar runt ett par speciella objekt. Några bilder tog jag ju inte. Glömde det när jag klämde på godbitarna.
 

JohnDoe

Rolex
Såg någon som klämde länge på "viggarna" och tog massa bilder. Kanske inte vill dela med sig av godsakerna ;) vi får se var de landar.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för ett schysst styrt event och tack till Kaplans för en proffsigt råddad visning. En sak dock gällande för & efterträffen, det måste rimligtvis finnas något bättre ställe i samma område. Kan man inte fixa en Aperol Spritz ska man inte få driva krog.
 
Topp