• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Exp 2: visare vs. dial...?

jÄger

Omega
Hej,

Har denna lilla rackare och har fått för mig att visarna inte har samma "struktur" som lysmassorna. Det känns som om dem är "slätare" på händerna och en något gråare nyans.

Nu är det säkert så att det är utbytta visare men kan någon bidra med klarhet utifrån bilden nedan?

Får styra upp en bättre bild inom kort.

Stort tack,
Seb
 

Bilagor

  • image1.PNG
    image1.PNG
    195.9 KB · Visningar: 90

Taxman

Rolex
2-Faktor
Hej,

Har denna lilla rackare och har fått för mig att visarna inte har samma "struktur" som lysmassorna. Det känns som om dem är "slätare" på händerna och en något gråare nyans.

Nu är det säkert så att det är utbytta visare men kan någon bidra med klarhet utifrån bilden nedan?

Får styra upp en bättre bild inom kort.

Stort tack,
Seb

Förstår inte riktigt vad du menar. Är det lysmassan på visarna och index som du inte tycker matchar?
 

ozzyozzy

Cartier
Hej,

Har denna lilla rackare och har fått för mig att visarna inte har samma "struktur" som lysmassorna. Det känns som om dem är "slätare" på händerna och en något gråare nyans.

Nu är det säkert så att det är utbytta visare men kan någon bidra med klarhet utifrån bilden nedan?

Får styra upp en bättre bild inom kort.

Stort tack,
Seb
Jag tycker ofta att Luminovavisare ser ut att ha en "mattare" vit nyans än tritium. Skulle jag gissa så är det sådana på din, men det kan lika gärna vara bilden som luras.
 
Topp