• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Explorer 2 - 40 eller 42 mm?

Burgundy

Omega
2-Faktor
Det är två grymma klockor, dock håller jag med Masterkiller om att de faktiskt är ganska olika. Är tydligt när man provar de båda. Besökte Rob och märkte direkt att nya var på tok för stor för vad jag gillar, medan gamla på 40 satt perfekt.
 

Josef B

Bestraffaren
Står inför ett litet dilemma, vet att jag vill testa en vittavlad Explorer, men är osäker på vilken...
Ni som haft nöjet att bekanta er med båda, vilken väljer ni och varför?
Svårt val.
40mm sitter perfekt och den senaste med Rolexrolex i innerringen är otroligt fin! Men 42:ans orangea visare fick mitt hjärta att smälta :)
 

mega

Rolex
Tack för bilderna, inser att man får prova lite innan köp. Jag har stora handleder och gillar utseendet på stora Exp II, men känner att det vore kul att downsizea lite eftersom jag redan har ganska många stora klockor.Tycker att lilla Exp II har allt jag vill ha den också....
Hur som helst känner jag att jag inte kommer att bli en hel människa innan jag införskaffar en Expy :arghh:o_O
 

Peddjy

Cartier
Jag kör 216570 på 18,5cm handleder. Tycker den sitter som ett smäck och man njuter varje gång man kollar vad klockan är. Har inte haft tillfälle att prova den mindre varianten men den är säkert fin den också!

nameruby.jpg

tuhehyda.jpg
 
Topp