• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Explorer 214270?

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Vad tycker panelen? Går personligen inte igång på den femsiffriga, mycket pga låset.
Hur är det på den nya. Hur bärs 39 jämfört med 36an?
Snygg är den i vilket fall.
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
I mitt tycke känns 39 bättre än 36 men det har nog att göra med att jag enbart haft 40mm+ klockor.. Båda är riktigt fina och absolut en klocka jag någon gång kommer pröva :)!
 

Mr Chance

Kalmar
Jag valde en 14270 från tidigt 90-tal därför att jag ville ha lughål men inte hade lust att betala dubbelt så mycket för att få en 1016. Känns som ett kanonval av klocka, oavsett om du väljer 39 el 36. Hade min hela förra veckan i fjällen och det känns nästan som om jag skulle kunna bli en owg. Nästan :)
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Personligen tycker jag 36 mm flyger lite högre men oavsett vilken du väljer så kan du inte gå fel. Mycket fina klockor.
 

san

Cartier
2-Faktor
Snart haglar nog inläggen om hur oproportionerlig 214270 är och hur små visare den har i förhållande till boetten, yada yada yada. I call bullshit. Det är en grym och stilren allrounder som bärs bra.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg


Kör bara!
 

max

Dancing Queen
Gillar både klockan och låset otroligt bra, har i ärlighetens namn inte använt suben på 1,5månad sen jag köpte 214270an, men smekmånaden är väl över så får väl plocka fram gamla bettan snart igen.
Tycker storleken är kanon, grym "funkar till allt"-klocka.
Åk och prova en innan du väljer bort den pga storleken iaf!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag valde en 14270 från tidigt 90-tal därför att jag ville ha lughål men inte hade lust att betala dubbelt så mycket för att få en 1016. Känns som ett kanonval av klocka, oavsett om du väljer 39 el 36. Hade min hela förra veckan i fjällen och det känns nästan som om jag skulle kunna bli en owg. Nästan :)
Är i fjällen nu. Bär min 1016 dygnet runt. Betalade inte dubbelt så mycket... ;-) Min 14270 vilar i bankfacket. Gillar verkligen storleken, men skulle inte förvåna mig om det tillkommer en 214270 förr eller senare. Explorer-serien är min absoluta favorit, oavsett storlek, eller om det handlar om ettorna eller tvåorna. Kan liksom inte bli fel... :)

A
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Ja det är den sista reffen i 36mm innan den utgick. Kom på oyster med solida ändlänkar. Blir mer gedigen och inget rassel.
 

erlpes

Omega
Ja det är den sista reffen i 36mm innan den utgick. Kom på oyster med solida ändlänkar. Blir mer gedigen och inget rassel.

Skaffade mig en sån. Y-serien. Känns klassisk med sina 36 men samtidigt modern och lite mer "rejäl" med de solida länkarna. Använder den nästanjämt - funkar till kostym på jobbet, och hemma vid blöjbytena. Sitter hur bra som helst.
 

Skolläraren

Panerai
Min högst partiska åsikt är att den är fantastisk. Återhållsam, stilren och känner ändå att klockan gör sig lika bra ute i skogen som den gör sig när den kikar ut från under en kavaj. Köp!
 
Topp