• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Explorer 39mm - knuffa mig över kanten eller dra upp mig

oskarponken

Panerai
Har fått sjuka tankar om att skaffa mig en explorer 214270, och göra mig av med min IWC 3239 som suttit på varje dag sedan slutet av mars och under många månader fått mig att inte ens surfa klockor längre.
ImageUploadedByTapatalk1409686368.770969.jpg


Några explorer ägare som kan lägga upp ett par bilder och sina tankar? Har ägt explorer 2 innan men flippade snabbt och fixar inte riktigt 36mm varianten som daglig klicka trots att jag har spaghetti-armar.

Hjälp mig.
 

UNO

Panerai
Explorern k a n ev ge en rätt oväntad kick med sin enkelhet i kombination med Rolex kvalitén som man känner bäst med fingertopparna i mörkret MEN en Ingenieur bjuder på andra sällsamheter.
Frågan är, vill du synas för WIS:ar eller vill du glida under radarn ?
Vill du glida är Explorern ditt val.
 

san

Cartier
2-Faktor
Om det bara var storleken som ställde till det och du i övrigt var nöjd med utseendet på din gamla Explorer tvivlar jag på att 39 mm-varianten kommer göra dig besviken (nytt urverk, Paraflex, länken m.m.), så jag säger kör.

Proportionerna på 214270 är för övrigt inte det minsta off. Lyssna inte på bakåtsträvarna. Explorern gör sig i mitt tycke minst lika bra i 36 mm som i 39.
 

Maro

Audemars
Fan det här blev ingen knuffatråd! Jag är besviken! Haha! IWCn är klart coolare, jag hade bara gillat att få ner dig i träsket igen!
 

oskarponken

Panerai
Fan vad sjukt att bli besinnad på det här forumet, det trodde jag aldrig... Men när jag ser Denkes bild blir jag svårt sugen på en clean jävla explorer.
 

Rookien

Panerai
Du kommer inte bli besviken på explorern, men kör 36mm - den är sjukt fin!!!
Jag va i samma sits som du, fast har en Omega skyfall....behöll den och köpte en exp.
Spara ihop till explorern och behåll IWC,n = grym combo.
 
Topp