• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Explorer I - urtavlans storlek?

Lage

Omega
Vet någon vilken diameter urtavlan på 39 mm-explorern, 214270, har? Jag har googlat utan att hitta någonting om saken. När jag tittade på den häromveckan kändes den spontant stor, över 33 mm? Visst finns det väl någon här som har en?
 

rogman

Breitling
Ja jag har en, svårt att mäta exakt hur stor urtavlan är innanför safirglaset.
Jag tycker inte att urtavlan känns stor, den har en oslagbar läsbarhet tycker jag.
exp.jpg

Med sina 39mm känns explorer 1 precis lagom och passar i alla sammanhang, kläm och känn och se om det är klockan som passar dig.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är supernöjd med min, bär betydligt större än specade 39mm. Och då föredrar jag ändå klockor på 40mm +.

Men just denna funkar! En daglig trotjänare (typ).


CB28971A-188A-4F2C-88B3-30E8E80C44C1-12082-000007B0534B0EF2_zps57a804b5.jpg



Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk HD1365672580.439492.jpg
    ImageUploadedByTapatalk HD1365672580.439492.jpg
    59.6 KB · Visningar: 101

danne10

Panerai
2-Faktor
Kan bara hålla med 39mm Exp är snygg, stilren och välbalanserad, jag är van vid större klockor men denna funkar utmärkt :)

Jag har tyvärr inga mått på tavlan..

// Danne


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Lage

Omega
Denke skrev:
Jag är supernöjd med min, bär betydligt större än specade 39mm. Och då föredrar jag ändå klockor på 40mm +.

Jag har gått från större till lite mindre klockor på sistone och tycker att den känns lite stor. Min IWC Mark XVI är 39 mm och känns nästan lite för stor. Det vore intressant att veta hur urtavlan på explorern är i relation till IWC:n, som nog är 33 mm eller däromkring.
 
Topp