• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Färg chip - behöver råd

pam00000

Omega
2-Faktor
Fick det här färgskedet på min favorit reseklocka - röd F1 från 2009 - vilket är väldigt mycket ynkligt.
IMG_5991.jpg

Frågar kära KS-community för rekommendation baserat på erfarenhet - var kan jag fixa det?
Om jag reparerar det själv skulle jag göra det ännu värre, så letar efter en professionell. :D
Tack på förhand,
pam00000
 
Senast ändrad:

rogart-63

Patek
Lite svart humbrol färg från hobbyaffären löser det där. Tvätta bort det gamla med lite aceton och lägg dit lite nytt. Sen torkar du av det som är överflödigt. Låt det torka. Svart spritpenna så länge så ser du inte det inte.
 

pam00000

Omega
2-Faktor
Lite svart humbrol färg från hobbyaffären löser det där. Tvätta bort det gamla med lite aceton och lägg dit lite nytt. Sen torkar du av det som är överflödigt. Låt det torka. Svart spritpenna så länge så ser du inte det inte.
Om jag försöker göra det själv kommer klockan att förstöras.
Jag försökte modding en Seiko för några år sedan ... ussssch
 

pam00000

Omega
2-Faktor
Det låter enkelt men jag vet vad jag pratar om - bättre att lämna det som det är nu än att ge det ett försök. Tro mig:confused:
Jag föredrar att ge den till erfaren professionell.
 
Topp