• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Färga olästa notiser

HolyCrap

Omega
När man expanderar notislistan går det inte att se skillnad på lästa och olästa notiser utan att hålla musen över varje enskild.
Med musen över finns ju en liten prick som är ifylld på olästa men det vore bättre om olästa hade en annan färg så man får en bättre överblick.

Ungefär såhär (ursäkta mina paint-skills):
1660899465758.png


Istället för
1660899473743.png
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag minns att jag också hade problem med det och tror att det finns en tråd om det någonstans här i forumdelen. På mobilen finns det i alla fall markeringar som ändrar färg från mörkt till ljust när man har läst notiserna så det borde inte vara särskilt svårt att lösa något liknande på desktop. 🙂

Screenshot_20220819-110344_Firefox.jpg

Edit: man behöver alltså inte markera notiserna för att se ifall de är lästa/olästa utan indikeringen syns hela tiden.
 

HolyCrap

Omega
Jag minns att jag också hade problem med det och tror att det finns en tråd om det någonstans här i forumdelen. På mobilen finns det i alla fall markeringar som ändrar färg från mörkt till ljust när man har läst notiserna så det borde inte vara särskilt svårt att lösa något liknande på desktop. 🙂

Screenshot_20220819-110344_Firefox.jpg

Edit: man behöver alltså inte markera notiserna för att se ifall de är lästa/olästa utan indikeringen syns hela tiden.
Jag såg också att markeringarna är synliga på mobil men inte på datorn. varken i Fx eller Chrome.
Synliga prickar skulle kanske fylla samma funktion men färg blir väl ändå lite tydligare.
Har sett på andra forum som verkar vara baserade på samma plattform att man kan ha just färgade olästa.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag såg också att markeringarna är synliga på mobil men inte på datorn. varken i Fx eller Chrome.
Synliga prickar skulle kanske fylla samma funktion men färg blir väl ändå lite tydligare.
Har sett på andra forum som verkar vara baserade på samma plattform att man kan ha just färgade olästa.
Man kanske kunde ha det som inställning? 🙂 Jag tycker att nuvarande design fungerar väldigt bra och är stilrent och skulle störa mig enormt på stora, färgade rutor men det finns ju uppenbarligen folk som skulle uppskatta det.

Funktionaliteten finns redan där så det kanske går att fixa på egen hand med CSS? Huvudsaken är väl egentligen att man fixar så att markeringarna syns på desktop över huvud taget, annars förloras en stor del av funktionaliteten med notiser.

Screenshot_20220819-110943_Firefox.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Man kanske kunde ha det som inställning? 🙂 Jag tycker att nuvarande design fungerar väldigt bra och är stilrent och skulle störa mig enormt på stora, färgade rutor men det finns ju uppenbarligen folk som skulle uppskatta det.

Funktionaliteten finns redan där så det kanske går att fixa på egen hand med CSS? Huvudsaken är väl egentligen att man fixar så att markeringarna syns på desktop över huvud taget, annars förloras en stor del av funktionaliteten med notiser.

Screenshot_20220819-110943_Firefox.jpg
+1 gillar tom och ifylld cirkel före helt färgade block.
 
Topp