• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Få liv i en vattenskadad/möglig Seiko 7548-700A?

_jonte

Patek
Har en tuff gammal Seiko-dykare, ref 7548-700A, som har blivit vattenskadad och möglig. Verket är dött, trögt att vrida, och dag/datum rör sig ej.
Finns det nåt hopp om att få igång detta verk, eller är det att klassa som skrot? Tycker tavlan blivit charmigt möglig, så skulle gärna få igång klockan med denna tavla, möjligen efter en lättare rengöring.
Går det att det att hitta ett ersättningsverk?

20151027_154324.jpg~original

20151027_154536.jpg~original
 

_jonte

Patek
Ser inte allt för kul ut . Sökte lite på webben men hitta inget direkt . Går att serva en frågan är hur det ser ut inuti?
Inuti verket menar du? Kan börja plocka isär det sen, men tänkte nog först försöka mäta om det går strömmar någonstans. Måste hitta en servicemanual bara.
försökte se om jag hittade något verk på bukten, men det såg tomt ut. Kanske finns det något annat ersättningsverk som passar? tror @Minuteman eller @yonsson har bäst koll på seikoverk.
Ja det hade kanske funkar som nödlösning. Hur tar man reda på det? Dvs vilka specs ska man jämföra?
@_jonte , kolla Gummos SEIKOtråd i hemslöjdsdelen. Där finns det lite idéer som inte leder någonstans. :)
Hehe.. :) Ska se om jag hittar den du tänker på.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Inuti verket menar du? Kan börja plocka isär det sen, men tänkte nog först försöka mäta om det går strömmar någonstans. Måste hitta en servicemanual bara.

Ja det hade kanske funkar som nödlösning. Hur tar man reda på det? Dvs vilka specs ska man jämföra?

Hehe.. :) Ska se om jag hittar den du tänker på.
Tror det finns listor över vilka som passar, har inga men tycker mig ha sett det någonstans?
Yonsson menade nog den här tråden.
https://klocksnack.se/threads/byta-glas-på-seiko-sq-sports-100-och-verk.38790/
 

_jonte

Patek
Topp