Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja och nu pågår ju en shortsqueeze utan dess like. Alla på WSB köper ju som bara den för att bränna alla blankare. Har följt detta ett tag nu med stor förtjusning.Dr. Michael Burry (en av få som förutspådde the housing bubble ouch efterföljande finanskris 2008) var för ett par är sedan ute och köpte GameStop. Aktien har utvecklats ganska ok sedan dess....
Killen är magikern
![]()
Bara att han har med ordet "Stureplan" i sin beskrivning gör att jag inte vill gå in och titta på hans instagram.måste bara dela... någon mer som följer denna snubbe på IG?
skön start på året!
![]()
Gick in och kikade lite, lite skrämmande att folk följer och ryggar sånt här. Ser bara mest inlägg där han höjer sina egna innehavBara att han har med ordet "Stureplan" i sin beskrivning gör att jag inte vill gå in och titta på hans instagram.![]()
Raket_kevinGick in och kikade lite, lite skrämmande att folk följer och ryggar sånt här. Ser bara mest inlägg där han höjer sina egna innehav
Bara att han har med ordet "Stureplan" i sin beskrivning gör att jag inte vill gå in och titta på hans instagram.![]()
Ja, jag tar allt där med en näve salt och följer inga ”råd”, men göra pengar på börsen verkar ju gå bra för hen iaf!Gick in och kikade lite, lite skrämmande att folk följer och ryggar sånt här. Ser bara mest inlägg där han höjer sina egna innehav
OK är det några på forumet som vågar ta fram spåkulan och kaffesumpen?
Jag har suttit i många år med Sinch AB (f d CLX Communications) aktier. Jag började kliva in med lite småbelopp någonstans precis under 200 kr/aktie.
Mitt nuvarande GAV är 736 kr och mitt innehav utgör nu ett (för mig) inte oansenligt belopp och egentligen en lite för stor del av min totala portfölj. Men börjar fundera nu, eftersom skiten bara fortsätter upp upp upp vad fan man borde göra. Tittar man på fundamentala värden är bolaget "högt" värderat om man inte väger in utvecklingspotential, den senaste tidens förvärv påverkar även dessa potential. Samtidigt är frågan hur länge kan det fortsätta upp?
Jag har redan sålt av delar av innehavet som motsvarar det jag ursprungligen investerat i bolaget, så allt värde bundet i detta innehav är för tillfället enbart orealiserad vinst.
Jag hävdar inte att min framgång i detta fall har något med investeringsskicklighet utan mycket har avgjorts av slump och att jag kan göra lite grundläggande analyser gällande fundamentala värden.
Skall man vara girig och hoppas på att resan upp fortsätter ett tag till?
Skall man (som jag nog innerst inne anser är det vettigaste) och avyttra större delen av innehavet?
Skall jag belåna huset och köpa mer?
Någon annan här som är inne och pysslar med detta bolag och har några tankar att dela med sig av?
För mig som helt ovetande om att detta pågick var den här videon bra:Ja och nu pågår ju en shortsqueeze utan dess like. Alla på WSB köper ju som bara den för att bränna alla blankare. Har följt detta ett tag nu med stor förtjusning.
För mig som helt ovetande om att detta pågick var den här videon bra:
Jösses!och på pre market nu är den uppe i 106 USD![]()
Jösses!
Såg nu att den sjunkit till ca 93 så "bara" upp 50%!![]()
Det är bra drag i tråden om GME på reddit. Sjukt rolig läsning.
Det är bra drag i tråden om GME på reddit. Sjukt rolig läsning.
Det var en sättning på hela börsen. På GME så är det mycket pump and dump nu. Den verkar även ha blivit stoppad några ggr ser det ut som. Galna svängningar!!!
Gillar att blankarna bränner sig. Blankning är ett otyg.![]()
Det var en sättning på hela börsen. På GME så är det mycket pump and dump nu. Den verkar även ha blivit stoppad några ggr ser det ut som. Galna svängningar!!!
Börsen är fantastiskJa, har aldrig varit så mycket plus på en dag som vid 16:30-tiden. Sen ringde jag ett par samtal och när jag loggade in igen strax efter 17:00 var dagen på rött![]()
Det ryktas om att det är blankarna som sitter med kulorna i skruvstädet som promotar Nokia för att få över folk från GME genom botar och fejkaccounts.Nokia verkar ha blivit nya gamestop efter att reddit börjat hausa den
![]()
Det här kommer ju inte sluta bra, snart samma mängd retail-deltagande som 00, fler ”daytraders” iom. Hemmajobb, heli-pengar och arbetslöshet?
Anektodiskt visst men denna tråd som tidigare var rätt stillsam har tagit fart likt Bitcoin 2017 med spekulation kring enskilda innehav tillskillnad ifrån portfölj-strategi och långsiktighet som rådde tidigare.
men vem vet, TINA etc.