Ja, men jag har inte kollat om jag fått något. Är fördelningen släppt?Någon mer som tecknade aktier i Climeon?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, men jag har inte kollat om jag fått något. Är fördelningen släppt?Någon mer som tecknade aktier i Climeon?![]()
Nej tror inte det än. Kan inte riktigt när man kan se detJa, men jag har inte kollat om jag fått något. Är fördelningen släppt?
Sista teckningsdag var i går och enligt Avanza får man ett PM av dem angående tilldelningen.Nej tror inte det än. Kan inte riktigt när man kan se det
Tack för info!Sista teckningsdag var i går och enligt Avanza får man ett PM av dem angående tilldelningen.
Ja, men hur stor blir vinsten eventuellt då? Knappt värd courtaget? Stor tilldelning = skitbolag, så är det ofta om det inte är ett bolag som lottar ut tilldelningen i lite större poster.Fast med Climeon så är det ju bara en liten del som ska tecknas, den absolut största delen är redan tecknade av större aktörer. Lite säkrare kanske, får jag hoppas![]()
Med indexfonder gör man aldrig bort sig.Har en fråga, som helt färsk på det här med fonder och aktier. Köpte Avanza auto när det lanserades men har insett efter att ha läst på lite att det verkar vara en klassisk fond-i-fond lösning, men med lite lägre avgift än vanligt.
Hittade denna "standard" nybörjarportfölj som jag tror att jag ska köra på. Börjar med dessa 4,
![]()
Och allteftersom jag sparar mer fyller jag på så att jag tillslut har dessa,
![]()
Tankar/ synpunkter?
tidshorisont?Har en fråga, som helt färsk på det här med fonder och aktier. Köpte Avanza auto när det lanserades men har insett efter att ha läst på lite att det verkar vara en klassisk fond-i-fond lösning, men med lite lägre avgift än vanligt.
Hittade denna "standard" nybörjarportfölj som jag tror att jag ska köra på. Börjar med dessa 4,
![]()
Och allteftersom jag sparar mer fyller jag på så att jag tillslut har dessa,
![]()
Tankar/ synpunkter?
Jag har tänkt sätta upp två olika portföljer. En med låg risk, dvs 2-5års sparande. Sen en med högre risk som är tänkt för framtiden, 10-30år.tidshorisont?
riskvilja?
Fucking aktier, ursäkta mitt språk...
Jag har investerat i en del aktier och det går inte så bra för tillfället...
Någon som har några tips på om jag ska satsa på fonder eller andra "högriskaktier"
Väl mött
Köp 10-15 storbolag med stabil utdelning i spridda branscher så borde det gå väldigt bra på några års sikt. Kanske inga kursraketer men en stabil avkastning.Fucking aktier, ursäkta mitt språk...
Någon som har några tips på om jag ska satsa på fonder eller andra "högriskaktier"
Väl mött
Köp 10-15 storbolag med stabil utdelning i spridda branscher så borde det gå väldigt bra på några års sikt. Kanske inga kursraketer men en stabil avkastning.
Ja självklart behöver portföljen ses över, men nattsömnen borde vara ganska godÄven dessa behöver man dock hålla lite koll på. Varken HM eller ERIC har ju utvecklats särskilt väl på några års sikt. Och de är ju två ganska tydliga exempel på vad svensken tänker på när det nämns "storbolag".
Men du har så klart rätt i sak.
Jag fick inga så hoppas skiten faller som en stenNågon mer som tecknade aktier i Climeon?![]()
Fick inga hellerJag fick inga så hoppas skiten faller som en sten![]()
Bara att köpa på sig efter första stora dippen om man tror på bolaget.Fick inga heller. Däremot så vet jag folk som tecknade minsta posten (320 st) och fick. Det måste innebära att de lottade
Själv brukar jag inte lyckas med att vara långsiktig. Jag har ägt mycket som gått bra, men ofta efter att jag har sålt.Fucking aktier, ursäkta mitt språk...
Väl mött
Ja, skit att man inte fick någon tilldelning.Climeon började ju fint. Teckningskurs på 31 och ligger just nu mellan 43-44![]()
Inte ett dugg bitter över att blivit nollad på Climeontilldelning. Nej, det är jag inte. Hade blivit nån slant där på morgonen annars. Men vem vill ha en ny klocka anyways..?Climeon började ju fint. Teckningskurs på 31 och ligger just nu mellan 43-44![]()
Hoppas skitaktien sjunker!Global gaming på torsdag blir spännande!
Hehe ja! Blir kul att följa hur som helstHoppas skitaktien sjunker!
(Ja, jag blev utan tilldelning på den också)
Någon global indexfond också med låg avgift. Dumt att lägga alla äggen i den svenska korgen.För någon totalt okunnig inom ämnet - har tjänstepension via Avanza, var bör jag investera mina pengar?
Kan lägga till att jag tänker långsiktigt, behöver inte vara snabba pengar () - så länge det är bättre än att de bara ligger. Några tips?
Avanza Zero? Något att ha?
Önskar man visste svaret på H&M.. De har många utmaningar framför sig kan vi nog enkelt konstatera.Skulle se om det är någon som kan komma med lite bra tips på hur jag ska tänka över mina investeringar.
Har lite aktier/fonder där det är fördelat ungefär såhär:
50% HM
25% industrivärden
12.5% avanza zero
12.5% DNB global index
Sälja av en del HM och investera i annat är väl främst det jag funderar själv på. Men isf vad? Tänker långsiktigt iaf.
Eller är det mer vettigt att sälja av en del och betala av bolån? Belånad till runt 75% där jag amorterar runt 4%
Hade gärna tagit synpunkter!
Tack på förhand.![]()