• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

Chad

Rolex
För någon totalt okunnig inom ämnet - har tjänstepension via Avanza, var bör jag investera mina pengar?

Kan lägga till att jag tänker långsiktigt, behöver inte vara snabba pengar ( :D ) - så länge det är bättre än att de bara ligger. Några tips?

Avanza Zero? Något att ha?

https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.html/157699/didner---gerge-smabolag

Hade utan tvekan kört på D&G om jag inte handlat aktivt själv. Helt stört bra sen fonden drog igång.
 

GWD

Panerai
Efter att ha hängt på detta forum i några månader har jag inte kunnat ungå alla fina (dyra) klockor mm. Även läst i denna lifestyle del och kommit fram till att många utav medlemmarna är välbärgade/framgångsrika med de ni gör.

Så, trådens syfte. För de som vill, kan mm. Tips och trix för att få redan befintliga pengar att växa eller göra pengar. Och detta utan speciella förkunskaper eller enormt eget kapital. Säg några tusen.

Ja jag vet, lägg undan i fond och spara spara spara. Skaffa portfolio!? Och börja handla aktier. Plugga och skaffa fint jobb. Mm. Detta är självklara saker men ute efter mer konkreta tips och trix som sagt.

Skapa gärna disskusion.


Mvh och hoppas ingen anser detta bara helt uppåt väggarna, ber isf. Om ursäkt redan nu
Spela på trav.
 

Chad

Rolex
Pf, vem backtradear? Det var inte jag somletade upp den fond med högst avkastning de senaste åren och rekommenderar den samma på basis av nyss sagda historiska utveckling.

Jag besvarade en fråga i tråden och levererade förhoppningsvis något värde. Vad bidrog du själv med tycker du?
 
D

Deleted member 5780

Guest
Pf, vem backtradear? Det var inte jag somletade upp den fond med högst avkastning de senaste åren och rekommenderar den samma på basis av nyss sagda historiska utveckling.
Vad var anledningen till gnället då? Hänger faktiskt inte med alls.

Det är väl givet att historisk avkastning aldrig är en garanti för framtida dito, men tycker du att det vore lämpligare att rekommendera en underpresterande fond?
 

POO

Panerai
Vad var anledningen till gnället då? Hänger faktiskt inte med alls.

Det är väl givet att historisk avkastning aldrig är en garanti för framtida dito, men tycker du att det vore lämpligare att rekommendera en underpresterande fond?

Inget gnäll. Undrade mest vad som gjorde en enda småbolagsfond så "helt stört bra" att den rekommenderas som enda placeringen till någon som är "helt okunnig".
Och, om man nu gör analysen utifrån historisk avkastning verkar det vid en snabb anblick finnas småbolagsfonder med något bättre avkastning över tid.

Fick inte rätt med multicitat @GordonG men att sortera på högst avkastning och sedan rekommendera något av alternativen som hamnar överst utan motivation är ett klent bidrag.
 

Chad

Rolex
Inget gnäll. Undrade mest vad som gjorde en enda småbolagsfond så "helt stört bra" att den rekommenderas som enda placeringen till någon som är "helt okunnig".
Och, om man nu gör analysen utifrån historisk avkastning verkar det vid en snabb anblick finnas småbolagsfonder med något bättre avkastning över tid.

Fick inte rätt med multicitat @GordonG men att sortera på högst avkastning och sedan rekommendera något av alternativen som hamnar överst utan motivation är ett klent bidrag.

Då gör du så att du delger den informationen om förvaltade fonder, på Avanza, som har bättre avkastning än D&G över tid. Jag påstår inte att det ej finns, utan jag är genuint intresserad av att investera om du plockar fram det.

Sen har jag givetvis inte sorterat på högst avkastning (finns det någon sådan funktion ens?) - utan jag tycker personligen det är ett ypperligt tips eftersom det är en firma i branschen med väldigt god renommé.
 

Chad

Rolex
Då gör du så att du delger den informationen om förvaltade fonder, på Avanza, som har bättre avkastning än D&G över tid. Jag påstår inte att det ej finns, utan jag är genuint intresserad av att investera om du plockar fram det.

Sen har jag givetvis inte sorterat på högst avkastning (finns det någon sådan funktion ens?) - utan jag tycker personligen det är ett ypperligt tips eftersom det är en firma i branschen med väldigt god renommé.


@POO
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 5780

Guest

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Vad säger marknaden, dvs hur tolkar du kursrörelserna bör budet kom?
Den gick upp till 40:- när handeln öppnade och ligger nu runt 39:50:-.

Min fråga kanske var otydlig men man har ju sett andra företag där bud lagts som sedan förkastats och bud som ökat. Nu var det ju så många med röster som sa "ja" så min analys blir att budet kommer att accepteras.
 
Senast ändrad:

Esh

Omega
2-Faktor
är det en masspsykos? känns inte som nyheten om ny produkt som kom i fredags är stark nog att skapa den här hypen


Fast tidigare pm som ändå varit ”halv-positiva” har ju resulterat i nada rörelse. Förmodligen så ”överkompenserar” aktien på denna nyhet!

Tyvärr ligger jag snett i denna sen tidigare men tankade på lite aktier på 2.06 idag så slutade dan helt ok :) hoppas det händer bra grejer i rapporterna q3-4 samt q1(18)
 
Topp