• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få se lite "junk parts" då.................

poormans

Rolex
japp porslins tavlan är till referens: 16xxx med cal.3035 funkar säkert till 5 siffrig referens med cal.3135 också

cheers
christian
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Har du några planer för dem?

Har en GMT tavla med en lume som trillat bort. Och ingen GMT klocka. Vet inte riktigt vad jag ska göra av den... Men den är snygg (tycker jag).

ImageUploadedByTapatalk1432907277.891209.jpg
 

poormans

Rolex
jag har en 16014 fullset som ska få en facelift av den vita porslinstavlan, de andra hamnar nog i lådan ett tag

cheers
christian
 

poormans

Rolex
det är vita tavlor ifrån sent 80 tal och tidigt 90 tal som benämns som "porcelin" de dyraste variantern sitter i tidiga verisoner av daytonan, så kallade "floater" eller "4-liner" tavlor men de tillverkades även till bla datejust, tudor DD och tudor bigblock

de påminner om stella tavlorna med en tjock, glansig färg, om du tittar runt datumfönstret på den vita ser det väldigt "runt och mjuk" ut jämfört med de andra tavlorna som har skarpa kanter (tunnare färg)


cheers
christian
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
det är vita tavlor ifrån sent 80 tal och tidigt 90 tal som benämns som "porcelin" de dyraste variantern sitter i tidiga verisoner av daytonan, så kallade "floater" eller "4-liner" tavlor men de tillverkades även till bla datejust, tudor DD och tudor bigblock

de påminner om stella tavlorna med en tjock, glansig färg, om du tittar runt datumfönstret på den vita ser det väldigt "runt och mjuk" ut jämfört med de andra tavlorna som har skarpa kanter (tunnare färg)


cheers
christian
Lite som bakelitringarna då? Inte gjorda i bakelit/porslin men ändå fått namnet då de ser så ut.
 
Topp