• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Få tag på Bergeon 30080H (1,6mm) till imorgon?

AndyAnd

Cartier
Någon som vet något ställe i Göteborgstrakterna som skulle tänkas sälja en Bergeon 30080H, 16mm. Jag skulle behöva skruvmejseln till morgon. Verkmästarna verkar ha men tyvärr är de på mässa och har stängt tors-mån.
 

AndyAnd

Cartier
Ah ett sånt där. Skruvarna ska ju egentligen ha en 1.6mm men det verkar som att 1.4mm och 1.5mm är vanligare i elektronikset. Har du skruvat i en Rolexlänk med den?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ah ett sånt där. Skruvarna ska ju egentligen ha en 1.6mm men det verkar som att 1.4mm och 1.5mm är vanligare i elektronikset. Har du skruvat i en Rolexlänk med den?
Var inne på samma bana, att fixa en schysst 1,6 mejsel. Slutade till slut upp med ett kit från Kjell eftersom jag inte ville vänta i flera dagar på att korta min Rolex länk. 1,4mm funkar jättebra!
 
Topp