• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ett Mesh bete sig hur faan som helst?!?

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hittade ett halvhyffsat mesh i lådan som jag tänkte testa på stålfisken. Tycker det blev ganska snyggt men det sitter lite sisådär..:-(
Det låser sig liksom och blir inte särskilt följsamt.
2DD9858C-F421-44A0-83B5-EB2E4CD33063-560-000000E0721FD778_zps2cbecda4.jpg

Kika på dessa bilder. Är det någon som upplevt ngt liknande? Det kanske tom ska vara så med mesh som har det där lilla röret istället för öppna öglor mellan bandhornen?!
951ABA98-82F3-46C3-892D-B2D1738F7FCA-560-000000E04CEA874F_zpsd5d2b47e.jpg


BE79E798-9C3F-450F-AFA7-F084C2E7111C-560-000000E08598853F_zpse616d4e7.jpg
 
Skulle bli galen alltså. Mesh är väl najs, även om jag personligen tror att just den där klockan skulle bli så sjukt snygg på ett brunt ganska rakt läder, kanske med sömmar längst efter sidorna. :woot:

Haha, jag ser nu att mitt svar inte hjälper dig speciellt mycket, men nej. De mesh jag har provat har varit följsamma och sköna.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Fattar inte riktigt vad du menar, men snyggt blev det (inget emot rören, lite retro feeling) :)
 
U

urinvånaren

Guest
Har samma problem med några av mina klockor, Meshet är liksom lite styvt och inte som på länk, vi får väl leva med det eller så kör flexi ( Fin klocka förresten) :)

b7E74HA.jpg


Flexi är alltid gött:cool: trevlig helg!

KiIjHUA.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fattar inte riktigt vad du menar, men snyggt blev det (inget emot rören, lite retro feeling) :)
Kolla på sista bilden. Det går inte att trycka ihop bandet mer än så. Det liksom tar stopp... Men jag håller med, tycker också det blev snyggt. Bara jag inte går ner mer i vikt så funkar det :)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har haft ett liknande mesh som på dina bilder och det var precis sådär styvt. Skulle säga att det handlar mer om tätheten mellan öglorna än hur ändarna ser ut.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Har också några skräpiga mesh som inte vill bete sig alls. Styva och uppkäftiga!
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Länköglorna är för tätt vävda. Glesare öglor ger mer följsamhet.
Watchadoo killarna köpte jag mitt hos, och det är tjockt (inte tunt som Singulars) men ändå sjukt mjukt.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skulle aldrig hända med ett shark-mesh bruschan, gör om och gör rätt! ;)

Faan heller! Från och med nu är det underarmsträning som gäller. Nöjer mig inte förrän det är Stallone klass på mina pojkarmar. Då kanske böjningen passar bättre.
Eller så kan du ta över meshet...:) Eller så använder jag orginallänken som är asasnygg, eller Breitlinggummi, eller Brady strapet eller....... Faaaan för mycket skiti lådorna!! :-o
 

ace

Cartier
Skulle bli galen alltså. Mesh är väl najs, även om jag personligen tror att just den där klockan skulle bli så sjukt snygg på ett brunt ganska rakt läder, kanske med sömmar längst efter sidorna. :woot:

Haha, jag ser nu att mitt svar inte hjälper dig speciellt mycket, men nej. De mesh jag har provat har varit följsamma och sköna.

ett mesh på den klockan helt ok, dyrt förstås. :wtf:
 
Topp