• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får jag se era patriotiska fickur !

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Underbar Minerva Kronograf, från den svenska flottans Örlogsfartyg!

2yby4eve.jpg

3umyva6a.jpg

a2ere7y8.jpg


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vackert, makalöst skick på det verket...är det ett Venus-verk eller vad är det för flott?

Tyvärr har jag inget fickis att bidra med men njuter av ditt...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Minerva är ett märke höljt i dunkel för mig men ändå har det något som kittlar. Inte ofta man ser armband- eller fickur från Minerva men kanske "letar" jag på fel ställen. :) Har du fler Minervor?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nej det är bara denna jag har. Men dom har gjort ganska många militär ur som är snygga. Gillar de gamla krigs stuket ;)


Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Minerva är väl framförallt kända för sina kronografer (och stoppur) som hade högsta kvalitet (40-50tal) och som såklart är rätt dyra idag. Sen var väl inte allt inhouse, åtminstone senare fanns det både Valjoux och Universal Geneve-motorer?

Sen har vi ju Minerva Pythagoré, time only verket med raka triangulära bryggor som på nått sätt är baserat på pythagoras sats... beats me hur iofs... men snyggt är det! och ofta i mycket trevliga boetter (40-60tal?)

Idag (tror jag) sysslar de bara med underleverantörande till Mont Blanc av verk av finaste kvallis!

Jag följer dem på ebay o det är rätt lite som dyker upp tyvärr.

well det finns säkert de som vet betydligt mer om Minerva än jag...
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kollade på chrono24. Hittade ett identiskt fickur som mitt. Det låg på runt 11000 kr. Visst är dom kända på chrono att ta lite väl höga priser. Men lite värde har detta fickur allt.


Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
MacRulez4ever skrev:
Kollade på chrono24. Hittade ett identiskt fickur som mitt. Det låg på runt 11000 kr. Visst är dom kända på chrono att ta lite väl höga priser. Men lite värde har detta fickur allt.

Det finns nog ett riktigt bra pris om du hittar rätt samlare, har du fler fickur med militäranknytning?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
Minerva är väl framförallt kända för sina kronografer (och stoppur) som hade högsta kvalitet (40-50tal) och som såklart är rätt dyra idag. Sen var väl inte allt inhouse, åtminstone senare fanns det både Valjoux och Universal Geneve-motorer?

Sen har vi ju Minerva Pythagoré, time only verket med raka triangulära bryggor som på nått sätt är baserat på pythagoras sats... beats me hur iofs... men snyggt är det! och ofta i mycket trevliga boetter (40-60tal?)

Idag (tror jag) sysslar de bara med underleverantörande till Mont Blanc av verk av finaste kvallis!

Jag följer dem på ebay o det är rätt lite som dyker upp tyvärr.

well det finns säkert de som vet betydligt mer om Minerva än jag...

Tack för briefen, det är en kombination av snygg logga och märkets ovanlighet som lockar. Kvalitetsmässigt skulle jag klassat Minerva som likvärdigt Angelus och då går jag bara på känsla, ingen kunskap. Ska definitivt läsa på om verket Pythagore.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ariste skrev:
MacRulez4ever skrev:
Kollade på chrono24. Hittade ett identiskt fickur som mitt. Det låg på runt 11000 kr. Visst är dom kända på chrono att ta lite väl höga priser. Men lite värde har detta fickur allt.

Det finns nog ett riktigt bra pris om du hittar rätt samlare, har du fler fickur med militäranknytning?
Har ett till men det ligger hos urmakaren, inget speciellt ur alls.

Men har ett par omega militär armbands ur :)


Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag gillar också militärstuket även om det inte är mitt fokus, har en Omega Suverän som jag ska fota när det passar. Kollar gärna på dina Omega...anytime...:)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ok får slänga upp dom på en ny topic då. Det är en omega www och en omega fat 53


Sent from my iPad 2 using Tapatalk
 
Topp