• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ni era klockor sålda på Blocket?

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har bara en liten undran om det är några av er som får era klockor sålda på Blocket? Tänker väl kanske främst på något dyrare klockorna då, över 10' eller så.

Blocket är fantastiskt på många sätt men när det kommer till klockor har jag bara fått för mig att är man intresserad nog att lägga lite mer pengar på en klocka så hittar man säkerligen hit till KS eller andra begagnatmarknader eller så köper man nytt. Har känslan av att det är för mycket skojare på Blocket, som det så klart ofta är, men också att klockor är för många en känslig grej och det är allmänt känt med kopior och förfalskningar.

Personligen köper och säljer jag uteslutande från forum när det gäller beggade ur. Av oklar anledning egentligen.

Och hur många av er köper klockor på blocket för den delen?
 

Josef B

Bestraffaren
Har aldrig köpt på Blocket, däremot sålt några stycken. Självklart så finns det en hel del skumma jävlar. Tex, ett smartskaft refererade till ett pris på en Rolex som han köpte på 90-talet och ville köpa min Sea-Dweller för samma pris. Skröt dessutom att han var välutbildad och hade fett med cash.

Om jag nu hittar en klocka på Blocket, så har jag nog inga problem med att köpa. Föredrar dock att köpa via AD.
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Köpt och sålt men bara face to face. Det har fungerat bra. Men det har bara handlat om mindre värden (under 5k). Mötte upp en man en gång som visade klocka som jag var spekulant på. Klockan kostade 27k, men efter lite konversation och kaffe så drog han (säljaren) sig ur!? Min gissning är att klockan inte var korrekt.....Allt jag sålt, köpt och bytt här på KS har varit enligt beskrivning.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag har aldrig köpt en klocka på Blocket, men köper mer än gärna över Tradera/Ebay. Jag gillar systemet med att du kan se vad säljaren har sålt tidigare, specificerad frakt och det faktum att du smidigt gör upp affären genom paypal (och därigenom relativt lätt kan återfå dina pengar om du ej mottagit varan).

Jag har inte köpt några dyrare klockor iofs, men jag har gjort ett par köp runtomkring 3000:-

Skulle det gälla en dyrare klocka +10k, så hade jag helst gjort upp affären F2F alternativt köpt från någon här på forumet/allmänt känt seriös handlare.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har sålt en Rolex Datejust på Blocket och hade nu senast ett helt ok bud på min Heuer Carrera, men drog mig själv ur affären. På Klocksnack har det varit trögare...
 
Har köpt ett par rollar via blocket, dock face2face.
Har även sålt 4-5 rollar där och har aldrig haft några problem, men visst man får räkna med ett hejdlöst prutande och knasiga bytesförslag, blev erbjuden överlåtelsen till en antikaffär i Helsingborg för en Day date 1803 en gång... Kan inte varit någon vidare antikaffär!
Vid två tillfällen så har köparen fört över pengarna till mitt konto utan att ha gjort några referenskollar etc, något jag aldrig skulle drömma om att göra, speciellt inte på blocket!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Föredrar att annonsera på vårt k&s men där går det oftast trögt och vi vill alltid göra årets fynd så ingen vill köpa för annonserat pris..På blocket får annonsen mer visningar och i mitt fall har det gått snabbare att sälja på blocket, samt att jag fått mer för klockan. Många skambud genom blocket dock.
 

Florre

Omega
2-Faktor
Har sålt ett flertal Rolex och en AP, egentligen inga problem om man bara är lite vaksam och gör upp affär hos eventuell AD.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har inte annonserat något på blocket det senaste. Tar hellre en tusenlapp mindre, och slipper oroa mig över diverse blåsningar etc.

Krävs en del tålamod för att kränga saker på blocket. Antalet "snabb affär"-mail är högt.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Intrycket är att det går lite snabbare på blocket än här då. Iofs inte så konstigt med tanke på den bredare spridningen och fler potentiella köpare.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Tror det är mycket trögare här. Alla är kostnadsmedvetna här. Samma sak på jaktforum. För många experter :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Att sälja dyra klockor är mycket, mycket lättare på Blocket. Att sälja något för över 50k på ett svenskt forum har iaf för mig alltid varit ett renodlat helvete. Blocket är bra om man bara sorterar lite bland svaren. Betalningsviljan är klart bättre än här där alla ska jämföra priset med den billigaste italienaren på Chrono24.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Både köpt och sålt dyra klockor på blocket.
Köpa är ju lättare, köp säljaren:)

Vid försäljning kommer mkt sjuka mail och sköna prut. Min 216570 ligger där just nu och blev erbjuden 20000kr kontant med betalning inom en timma.....

En annan ville att jag skulle ge den till honom i utbyte mot att han skulle lära mig ett höginkomstyrke:banghead:

Detta mail fick jag från någon på blocket, det är exakt vad han skrev:


"Hej,
Jag menar om YRKE, om jag får din klocka mot att lära dig ett höginkomst
yrke. Du kan tjäna 1500 kr eller mer per dag. Jag vet inte vad för yrke
du har. Det är vanligt att folk som har råd med lyxiga klockor är rika
businessmen.
Vad jobbar du med? Din ålder?
Mvh / "

Seriöst, vad tror folk?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Sålt i 15k klassen. Inga problem men man måste förstås förbereda sig på lite lycksökare innan den seriösa killen kommer. Men jag förstår inte att vissa är så negativa till det? Det är ju bara att inte besvara deras mail.
 

Målarn

The Steak
Att sälja dyra klockor är mycket, mycket lättare på Blocket. Att sälja något för över 50k på ett svenskt forum har iaf för mig alltid varit ett renodlat helvete. Blocket är bra om man bara sorterar lite bland svaren. Betalningsviljan är klart bättre än här där alla ska jämföra priset med den billigaste italienaren på Chrono24.

Så sant :)!!
 

Silverminken

Panerai
Oftast lättare och snabbare att sälja på blocket faktiskt. Alla skambud och idiotiska bytesförslag behöver man ju inte svara på. Förvånansvärt många som gärna skickar stora summor pengar utan att fråga efter referenser eller personuppgifter. Tur att man är ärlig.
 
Det går väldigt lätt att både sälja och köpa på Blocket. Enda grejen är att man får se upp för att inte bli blåst. Men som sagt tidigare, det är oftast utsorterat redan vid mail-konversationen.
Har själv bara blivit utsatt för bedrägeriförsök vid köptillfälle, ej när jag själv sålt.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har inga som helst problem med Blocket i sig. Sålt och köpt massor men har av oklar anledning bara ignorerar klockor där. Prutarna och uppenbara idioter hör ju liksom till men kan såklart vara värt besväret. Min grundtanke var nog att folk som lägger så mycket pengar på klockor söker sig till likasinnade på ett annat sätt. Tji fick jag.
 

Bolio

Panerai
Jag tycker det funkat hyffsat på blocket, dock får man rensa inkorgen på en hel del helt sjuka erbjudanden som en gång jag la ut en 60k klocka där det var en hel del 20k kontant erbjudanden samt en drös med byte mot x-antal cyklar och tomma aktie bolag men den skönaste var drygt 1ton godis i blandade smaker och en husvagn inred som korv kiosk.
Men som tidigare talare tagit upp funkar det om man har tålamod och inte total brinner på vissa erbjudanden, man väljer ju själv vilka man vill svara på och då får man ju tänka till lite innan man skickar uret till den som erbjudit 10k extra bara för att skicka den till barn barnet som fyller år om två dagar i nått Afrika land.
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Hahahaha, fick damma mail på min yachtmaster :) :) Sjukt kul

Både köpt och sålt dyra klockor på blocket.
Köpa är ju lättare, köp säljaren:)

Vid försäljning kommer mkt sjuka mail och sköna prut. Min 216570 ligger där just nu och blev erbjuden 20000kr kontant med betalning inom en timma.....

En annan ville att jag skulle ge den till honom i utbyte mot att han skulle lära mig ett höginkomstyrke:banghead:

Detta mail fick jag från någon på blocket, det är exakt vad han skrev:


"Hej,
Jag menar om YRKE, om jag får din klocka mot att lära dig ett höginkomst
yrke. Du kan tjäna 1500 kr eller mer per dag. Jag vet inte vad för yrke
du har. Det är vanligt att folk som har råd med lyxiga klockor är rika
businessmen.
Vad jobbar du med? Din ålder?
Mvh / "

Seriöst, vad tror folk?
 

calzone

Vacheron
hahaha_zps9f1f7cea.jpg
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Har aldrig köpt på Blocket, däremot sålt några stycken. Självklart så finns det en hel del skumma jävlar. Tex, ett smartskaft refererade till ett pris på en Rolex som han köpte på 90-talet och ville köpa min Sea-Dweller för samma pris. Skröt dessutom att han var välutbildad och hade fett med cash.

Om jag nu hittar en klocka på Blocket, så har jag nog inga problem med att köpa. Föredrar dock att köpa via AD.

Jag tycker det faller på sin egna rimlighet att King Bling skulle köpa en begagnad klocka.

AD är däremot bling.
 
Topp