• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ni kommentarer på era klockor?

Aldrig skulle jag säga. Det har hänt att klockor kommit upp som samtal på jobbet men aldrig någon som säger något om dem då. En kvinnlig kollega har en rolex vilken jag ofta nämner :) hennes man har en trevlig samling med...
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Fick kommentarer om min Gant dressare någon gång i veckan när jag satt i kassan förut. Men vissa i skolan har börjat intressera sig och kommenterat då jag byter klocka varje dag i princip. Vintagedressare tenderar också att ge en del kommentarer, så det är vägen att gå alltså. "stilren" (obs, avskalad, clean) dressare om man vill ha klockkomplimanger av gemene man.
 

Cameltotem

Breitling
Inhandlat min första klocka för bara några veckor sen. Fått en hel del komplimanger och frågor om vad för klocka jag bär (Navitimer 01)

Även min lektor som bär en submariner hade fått span på min klocka och kom fram efter föreläsning och fråga.

Sen är det helt klart mer folk som stirrar på klockan en nämner något. Skulle gissa att dubbla "AR coatingen" som sitter på de flesta Breitling klockor drar åt sig en del uppmärksamhet :watching:
 

Rookien

Panerai
Hänt typ 1 gång, och då av en person som är helt oinsatt i klockor.
Finns några på jobbet som själva skulle säga de är "intresserade av klockor"(parymklockor, etc etc).
Ingen av dessa har någonsin kommentar någon av mina klockor...
 

A_man

Omega
Stämmer faktiskt, men främst för att jag endast är 20 bast och pengarna inte räcker till en Explorer I.


Förstår känslan... men Daytonan....

Cosmograph-Daytona-580x387.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Bara jag som har noterat att många på tunnelbanan kan fastna med blicken på ens handled?
 
Topp