• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fått tips om en sälj sida men är priserna bra?

Jonazid

Omega
Min blivande svåger är tydligen klockintresserad och gav mig en länk till den sida han handlar av när han åker till Asien. Enligt han kan det vara runt 30% prisskillnad? Och att det är taxfree.

Antar de säljer begagnat och kanske nytt också.

Iaf är det bra priser på sidan eller inte.


http://www.passions.com.sg/v2/
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Inte bra pris på deras beggade Rolex. Ca 38k för en 16570 från 2001? Ca 50k för en 16610 från 2007...
 

Jonazid

Omega
Tack för upplysningen om deras dollar. Då blir ju de andra klockorna jag kollat på mer intressanta. Tack för svaren iaf.
 

KMS

Rolex
Om man kollar på Oris tex tycker jag inte priserna sticker ut på något sätt. Nu är det visserligen 44 mm versionen med subsekund men de mindre versionerna (kommer inte exakt ihåg måtten men 40 o 36) brukar landa på Ebay någonstans mellan 2.5-5ooo. Dykaren hittar du också billigare på tex brittiska ebay, har för mig dom brukar landa på 4-5000. Lägger du på skatt o moms så känns det inte som några kanonpriser spontant.
 

Jonazid

Omega
Om jag ber han handla åt mig när han är där så slipper jag väl de kostnaderna.

Kollade på en annan sida i Singapore och Omega, IWC priserna var i mitt tycke bättre. Jag får väl jämföra när jag sitter vid en dator.
 
Topp