• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Födelsedag och gångavvikelse.

Idag blir jag 56.
Min egen födelsedagspresent anlände i förrgår.
Efter 2 dygn med nattsömn på boettlocket går den nu 4 sekunder +.
Nu skall jag laborera lite med krona upp, ner osv.
Klockan går mycket bättre än jag gör.
Jag går oftast efter.
Vill inte ha gratulationer, jag hade helst varit runt 30 så detta är inte ett gratulationstillfälle.
PICT8478 (2).JPG
 
Nomos gör, enligt min mening, mycket eleganta klockor! :)


Kan bara hålla med. Hade tänkt mig en Club först men Tangentens sparsmakade formgivning vann.
Det kan hända att jag snart fyller år igen och då kan det bli en Club.
Som Smålänning har jag en förkärlek för bra affärer. Att få ett ur med inhouseverk och egen formgivning för priset av ett kamremsbyte (med vattenpump) på en standardVolvo tilltalar mig.
Den lilla gångavvikelsen är ett stort + för mig.
 
Uret har måtten 35 mm utan krona, 6,2 mm höjdledes. Vikten skall vi inte tala om, känns knappt på handleden.
Storleken är inte allt, som jag säger till ungdomarna jag möter på ungdomsmottagningen.
 
Jag har haft en trevlig födelsedagskväll med Er på KS.
Har snart sänkt en hela Rioja och känner att sängen kallar på mig inom kort.
Tack för glada tillrop och möjligheten att dela ett relativt smalt intresse med likasinnade.
Jag har lediga fredagar och hoppas jag kan sova länge imorgon samt att min Nomos fortsätter gå fint efter en natt med kronan uppåt.
Bene Dormite
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Riktigt fin! Grattis! Själv sugen på Nomos. Köpte du nytt (och i så fall var?), eller hittade du beggat (och i så fall var?)
 
Riktigt fin! Grattis! Själv sugen på Nomos. Köpte du nytt (och i så fall var?), eller hittade du beggat (och i så fall var?)

Begagnad på Tradera. Lite av en chansning men hade tur och handlade av en riktigt ärlig och seriös säljare. För övrigt har jag bara köpt 2 nya ur under mitt 56-åriga liv. De är inköpta under det senaste halvåret. Det ena är jag mycket nöjd med, det andra var ett panikköp. Klocklös i utlandet, en fin kvartskronograf men kvarts... :wtf:
 
Topp