• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Födelsedagspresent-tips/hjälp

Khaleesi

Omega
Tja.

Jag och min mor har bestämt oss för att köpa en "shysstare" (med KS-mått mätt budget-klocka) till farsan när han fyller år. Vi hittade en på uret.se som vi gillade, se bild. http://www.uret.se/maurice-lacroix-eliros-gra-lader-o40-mm-p-34705.html

maurice-lacroix-EL1088-SS001-810-001_MED.jpg


Är givetvis inte helt säkra på om det är vad han vill ha men det är väl ändå ett "bra" märke?
Nu visar det sig att det är 3-5 veckors leveranstid på den, så den går bort.
Andra klockar vi funderat på är Longines Hydro-/Conquest, Certina och Seiko fast på Uret.se hittar vi inga roliga Seiko enligt mig iallafall.

Så jag skulle behöva få lite råd på dressklockor, på läder eller länk, automat eller quartz gör inte jättestor skillnad. Inte för sportiga, inte för stela.
Budget 3500-7000. Hade den varit till mig hade jag köpt begagnat för den budgeten men vi vill ha öppet köp ifall han vill byta.

Tacksam för all hjälp :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gå in på watchhubs.com och köp valfri klocka ur Seiko SARB-linjen. Kanon finish för pengen och du kan välja DHL som fraktalternativ.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Tja.

Jag och min mor har bestämt oss för att köpa en "shysstare" (med KS-mått mätt budget-klocka) till farsan när han fyllerinte helt säkra på om det är vad han vill ha men det är väl ändå ett "bra" märke?
Nu visar det sig att det är 3-5 veckors leveranstid på den, så den går bort.
Andra klockar vi funderat på är Longines Hydro-/Conquest, Certina och Seiko fast på Uret.se hittar vi inga roliga Seiko enligt mig iallafall.

Så jag skulle behöva få lite råd på dressklockor, på läder eller länk, automat eller quartz gör inte jättestor skillnad. Inte för sportiga, inte för stela.
Budget 3500-7000. Hade den varit till mig hade jag köpt begagnat för den budgeten men vi vill ha öppet köp ifall han vill byta.

Tacksam för all hjälp :)

Seiko SARB065. Supersnygg.
 
Topp