• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Förändringar av Köp & Sälj

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Fellow KS-are

(English version below)

Med start idag så kommer köp och sälj att delas upp till två delar.

En del för privatpersoner som annonserar klockor och tillbehör, där gäller en annons / bump per dag.

En del för professionella handlare där 3st annonser / bumpar per dag. Obligatorisk kostnad för företagen som annonserar om 600€ / år.

För att skaffa KS Approved Dealer: https://klocksnack.se/account/upgrades

Klocksnack kommer klassificera vem som är professionell eller ej beroende på mängden annonser tidigare och hur man bidragit i diskussion.


Klocksnack is changing the rules of advertisement for professional dealers and private sales.
Starting today we are dividing the sales section into two different sub-forums.
One for private persons that on occasion sells watches or parts. The new rules allows one new ad or bump per 24h.
And one for professional dealers that sells watches on a more regular basis. The new rule allows three ad's or bumps /24h.

Klocksnack will decide who is acting as a private or professional dealer based on the number of ad's and de contribution on the discussion part.

There's a lot of possibility for advertisement for the professional dealers, please contact us for more info.
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Snyggt jobbat med "KS Approved Dealers" som fick en egen avdelning i köp&sälj. Det kanske är på gång men jag hade gärna sett att denna avdelningen inte ska ligga högst upp, känns som att de privata annonserna av KS medlemmar hamnar lite i skymundan då.
Citerar mig själv då jag ställde frågan i en annan tråd :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Skönt att få ner tempot på K&S. Hoppas att det funkar för alla och att det funkar på samma sätt på gamla annonser och inte bara de som skapas nu? Det är ofta man ser annonser som bumpas mer än en gång per dag, vet inte hur det går till.

Mycket bra initiativ i alla fall! :)
 

Moilis

Cartier
2-Faktor
Bra förändring! Om än att gråsonen kring vad som räknas att man har deltagit i diskussionen kommer bli spännande att se.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Skulle man kunna passa på att rensa bland "öppna" annonser också, jag menar det ligger massor av annonser som man undrar över.
Är de verkligen till salu fortfarande?
Man struntar i dem som lever, för de ligger tillsammans med massa som är sålda för massor av månader sedan.
Jag har själv köpt klockor som inte har bumbats, men varit till salu under så lång tid att det var pinsamt nästan, att fråga om klockan är till salu.
Det gäller båda typerna av annonsörer, både privatannonser och kommersiella.
Gör en nystart, lägg alla annonser som är äldre än tre månader under avslutade, såvida man inte återupplivar dem som säljare
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Skulle man kunna passa på att rensa bland "öppna" annonser också, jag menar det ligger massor av annonser som man undrar över.
Är de verkligen till salu fortfarande?
Man struntar i dem som lever, för de ligger tillsammans med massa som är sålda för massor av månader sedan.
Jag har själv köpt klockor som inte har bumbats, men varit till salu under så lång tid att det var pinsamt nästan, att fråga om klockan är till salu.
Det gäller båda typerna av annonsörer, både privatannonser och kommersiella.
Gör en nystart, lägg alla annonser som är äldre än tre månader under avslutade, såvida man inte återupplivar dem som säljare

Låter smart :happyhappy:
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Härligt med en speciell avdelning för folk som gjort sig tveksamma beskrivningar och märkligt bemötande av saklig kritik! Jag noterar ett visst överlapp med min shit list. Undrar därför om "approved" är rätt ord i sammanhanget. "Commercial" eller något annat mer neutralt kanske vore lämpligare för att eventuell framtida skit från handlarna jag tänker på inte ska stänka på KS goda namn.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Bra att välja ut handlare och lägga dem separat men feltänkt att prioritera dem överst. Det är en den privata försäljningen som är drivkraften till Köp&Sälj och handlare är en belastning. Det finns andra kanaler för klockhandlare.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Skulle man kunna passa på att rensa bland "öppna" annonser också, jag menar det ligger massor av annonser som man undrar över.
Är de verkligen till salu fortfarande?
Man struntar i dem som lever, för de ligger tillsammans med massa som är sålda för massor av månader sedan.
Jag har själv köpt klockor som inte har bumbats, men varit till salu under så lång tid att det var pinsamt nästan, att fråga om klockan är till salu.
Det gäller båda typerna av annonsörer, både privatannonser och kommersiella.
Gör en nystart, lägg alla annonser som är äldre än tre månader under avslutade, såvida man inte återupplivar dem som säljare
Bra idé! Men jag tror att automatisk "tillbakadragen" vore bättre. Om ett ur med fantasipris "avslutas" pga att ingen köper blir ju annonsen en vilseledande prisreferens.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Blev det något tekniskt knas i samband med uppdateringen förresten? Jag verkar ha blivit av med möjligheten att bumpa öht på Lifestyle K&S.
 

TNT

Omega
Jättebra! Nu blir väldigt mycket mer relevant i köp o sälj och dagens annonser ryms på ca 5 sidor vilket är helt överkomligt!
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Verkar saknas möjlighet att filtrera på taggar på företagsdelen av k&s. Så nu måste man bläddra igenom allt som är sålt. Nånting som glömts bort?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Ska man inte förvänta sig lite bättre och ärligare beskrivning i sina annonser om stämpeln ”ks approved dealer” ska ge någon slags effekt i syfte att ge osäkra köpare en tryggare affär på ks.

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-ref-1603-stardust-dial.118850/

Att beskriva en patinerad tavla i rätt taskigt skick som ”stardust dial” utan att någonstans nämna att den är i dåligt skick eller skadad tycker jag känns långt ifrån ursprungsidén att vägleda okunniga köpare. Det känns snarare som att man vill försköna en defekt och lura en okunnig köpare.

Detta sker självklart hos många handlare och privata säljare hela tiden men med ks stämpel ”approved desler” tycker jag att man också ska ta ett större ansvar i sin beskrivning.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Ska man inte förvänta sig lite bättre och ärligare beskrivning i sina annonser om stämpeln ”ks approved dealer” ska ge någon slags effekt i syfte att ge osäkra köpare en tryggare affär på ks.

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-ref-1603-stardust-dial.118850/

Att beskriva en patinerad tavla i rätt taskigt skick som ”stardust dial” utan att någonstans nämna att den är i dåligt skick eller skadad tycker jag känns långt ifrån ursprungsidén att vägleda okunniga köpare. Det känns snarare som att man vill försköna en defekt och lura en okunnig köpare.

Detta sker självklart hos många handlare och privata säljare hela tiden men med ks stämpel ”approved desler” tycker jag att man också ska ta ett större ansvar i sin beskrivning.
Fan vad risig, och en sönderpolerad boett på det...
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!

Jag har en fråga ang. den nya regeln för privatpersoner.

Får man ha mer än en annons aktiv samtidigt, dvs skapa en ny ett dygn efter man skapat eller bumpat en befintlig utan att den föregående sålts eller dragits tillbaka? Hur många får man isf ha, förutsatt att man inte bumpar mer än en/dygn? Eller är det högst en aktiv annons per avdelning och person?
 
Topp