• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

för bra för att vara sann? G/S sub 31k

cassiopeia

Breitling
Hej, tänkte köpa min första klocka över 10k och spanat in mig på en riktig godbit på chrono24. Är 21 år och hade tänkt lägga i princip allt jag äger (runt 35k) på en rolex submariner och jag fastnade direkt när jag hittade den här;

https://www.chrono24.se/rolex/submariner-luminova--id2856148.htm?id=2856148&picnum=2&tab=details

Efter att ha lagt ett bud på angivet pris igår så har jag väntat ivrigt hela morgonen på svar men ej fått något utan den har bara ändrats till [SÅLD] och det känns jävligt deppigt just nu. Försöker intala mig själv att det kommer fler tillfällen men vill verkligen ha en tvåtonad för käftsmälls-faktorn och det känns långsökt att hitta en så billig TT igen.

Egentligen söker jag bara tröst hos er som förstår mig, min omgivning tyckte att jag var helt sprängd i skallen när jag köpte min omega seamaster de ville för 4k så ni fattar läget.

Det jag undrar över är om det verkligen var ett så bra pris som jag fick för mig att det var samt vad ni tycker att jag ska göra med en budget på +-30k och ett kraftigt sug efter en submariner.

Mvh, Cassiopeia
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tråkigt men kan vara så att den är jättepolerad därav priset, kronskydden ser lite smala ut. Bättre tur nästa gång!


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Kör på 14060 eller 16610, det är odödliga klassiker! Går att hitta fina ex med din budget också.
Lägg upp en köpes annons här, luta dig tillbaka och njut av KS-atmosfären..

Bild på min gamla
image.jpg
 

cab

Audemars
2-Faktor
Känns som 14060 är given för det spannet. Att försöka köpa det billigaste oavsett vad det gäller är sällan en bra affär.

Mindre kul att åka på service direkt för ca 6k om du nu redan blåst alla pengar.

Ha lite is i magen spar lite mer pengar och håll ögonen öppna efter en fin stål sub här på KS.
 

cassiopeia

Breitling
Kör på 14060 eller 16610, det är odödliga klassiker! Går att hitta fina ex med din budget också.
Lägg upp en köpes annons här, luta dig tillbaka och njut av KS-atmosfären..

Bild på min gamla
image.jpg

Exakt en sån har jag spanat efter länge nu! Nodate är egentligen det jag är ute efter, vad sålde du din för?
 

cassiopeia

Breitling
Känns som 14060 är given för det spannet. Att försöka köpa det billigaste oavsett vad det gäller är sällan en bra affär.

Mindre kul att åka på service direkt för ca 6k om du nu redan blåst alla pengar.

Ha lite is i magen spar lite mer pengar och håll ögonen öppna efter en fin stål sub här på KS.

Tack för tipsen, hur är det prismässigt här på KS jämfört med blocket tradera chrono24 etc?
 

hollow123

Rolex
Tänkte precis samma sak som cab skrev angående service. Se till att ha en lite buffert över för en eventuell service. Inte kul att få hem klockan och så visar det sig att den börjar gå illa efter ett par veckor och du inte har pengar över till en service...
 

cassiopeia

Breitling
Tänkte precis samma sak som cab skrev angående service. Se till att ha en lite buffert över för en eventuell service. Inte kul att få hem klockan och så visar det sig att den börjar gå illa efter ett par veckor och du inte har pengar över till en service...

Fan blir alldeles nervös nu, själv är jag för färsk för att avgöra ett eventuellt skitköp
 

hollow123

Rolex
Fan blir alldeles nervös nu, själv är jag för färsk för att avgöra ett eventuellt skitköp
Äsch sitt lugnt i båten bara, finns gott om klockor till salu.
Spara undan iaf 4k till en service så blir det inte så mycket pengar att ta från lönen för en ev. service du kommer åka på vid ett köp. Försök fråga så mycket frågor som möjligt om klockan tex gångavvikelse, senaste service (service räknas endast om det finns papper på det) samt amplitud. Får du svar posta svaren här så kan någon kunnig uttala sig om detta.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Tack för tipsen, hur är det prismässigt här på KS jämfört med blocket tradera chrono24 etc?

Skulle nog säga att oftast är priserna bättre här på KS. Plus risken att bli blåst rätt liten om du köper från någon med många affärer och bra referenser.

På C24 säger ju nästan alla handlare att den är nyservad om man ställer frågan. Det ska man nog inte lita helt på.
 

cassiopeia

Breitling
Har inte fått något svar alls angående klockan jag la budet på, har försökt ringa nu under dagen men kommer bara till italiensk telefonsvarare. Kanske bara bra att någon annan köpte den?
 

Icaras

Rolex
Har inte fått något svar alls angående klockan jag la budet på, har försökt ringa nu under dagen men kommer bara till italiensk telefonsvarare. Kanske bara bra att någon annan köpte den?
Föreslår att du läser och funderar här ett tag innan du slår till. Är du orolig så skapa en tråd där du frågar om objektet ser ok ut samt att priset motsvarar skicket. Se då till att ha bilder, blir annard omöjligt.

Vill ju i största möjliga mån undvika att bli blåst.
 

Belic

Cartier
Frågan du bör ställa dig om det är så vettigt att lägga allt du äger på en klocka? Vad gör du om du får en svidande visdomstand imorgon?

Annars håller jag med några andra talare. Satsa på något som har dokumenterad service. Åka på en service efter 2 månader är mindre kul, jag har själv precis gjort det.
 

Sond

Patek
Kolla på 14060 och 14060M. Det är riktigt klassiska och bra klockor. Det du alltid ska tänka på är att klockor behöver servas regelbundet(5-8år) och det kostar lite drygt 5000 kr(Rolex). Det är inte ovanligt att begagnade klockor behöver en service inom en inte allt för avlägsen framtid. Så har du 35000 och det är vad du har, lägg inte allt på klockan. Du måste ha lite till en service också. Och många handlare skriver att deras klockor är servade. Tyvärr stämmer inte det. Om de inte kan visa ett kvitto på en seriös service.
 

cassiopeia

Breitling
Frågan du bör ställa dig om det är så vettigt att lägga allt du äger på en klocka? Vad gör du om du får en svidande visdomstand imorgon?

Annars håller jag med några andra talare. Satsa på något som har dokumenterad service. Åka på en service efter 2 månader är mindre kul, jag har själv precis gjort det.

Står hellre inför en zombie-apokalyps med en grym submariner på handleden än att leva i rädsla för petitesser som eventuella tandproblem

Antar att den här inställningen dör ut när man plötsligt får en anledning att leva mer än för sig själv (fru & barn)
 

cassiopeia

Breitling
Kolla på 14060 och 14060M. Det är riktigt klassiska och bra klockor. Det du alltid ska tänka på är att klockor behöver servas regelbundet(5-8år) och det kostar lite drygt 5000 kr(Rolex). Det är inte ovanligt att begagnade klockor behöver en service inom en inte allt för avlägsen framtid. Så har du 35000 och det är vad du har, lägg inte allt på klockan. Du måste ha lite till en service också. Och många handlare skriver att deras klockor är servade. Tyvärr stämmer inte det. Om de inte kan visa ett kvitto på en seriös service.

Desto mer jag läser och lär mig desto mer äcklas jag av handlare, märkligt att det ska vara så
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Fan blir alldeles nervös nu, själv är jag för färsk för att avgöra ett eventuellt skitköp
Lägg upp en köpesannons här på KS. Jag personligen har inte bäst koll på klockor men har fått kunglig hjälpa av snälla medlemmar.


Säger samma sak. Alla kan inte ha koll på allt. Men alla har koll på något. Och hittar du något intressant, fråga om råd. Eller lägg ut en annons på KS. Bor du i en stad med en AD så gör upp affären där om det inte finns bevis för utförd service eller garanti.:)
 
Topp