• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För bra för att vara sant? The Watchstore

KenKun

Patek
2-Faktor
http://www.the-watchstore.com/

De säljer en Rolex 114060 för lite över 42k, vad är haken? För bra för att vara sant? ;)
Annars så verkar de andra modellerna vara satta efter "riktpris".
Företaget hade en annons på Blocket om 114060, som nu är borta. Hann dock maila företaget, och enligt han jag mailade med så kan man ta det på faktura...

Någon som vågar? ;)
 

JES1

Breitling
Gmail address och telefonnummer som inte ger träff på eniro. Ingen övrig information om bolaget på websidan. Känns sådär.
 

Point Blank

Cartier
Jodå, men faktura alltså... känns ändå rätt safe? :)
hehe.
Eller så vill de åt dina uppgifter...

Exakt, de kanske inte ens vill sälja klockor, kan vara som du säger att de bara är intresserade av personuppgifter för att göra ID-stölder. Kan vara vad som helst. Undvik. Att erbjuda faktura är ju bara ett sätt att locka in folk i en falsk trygghet.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Enligt vårt säkerhets center på jobbet sprider sidan maleware.
Detta betyder kanske inte så mycket men det hjälper mig att inte ens kolla på sidan iallafall
 

Bilagor

  • säkerhets meddelande.png
    säkerhets meddelande.png
    18.5 KB · Visningar: 126

sjstrm

Cartier
Jag mailade dom och fick svar att dom befinner sig i Malmö varpå jag svarar att jag är intresserad och kan hämta klockan på plats. Följande svar skickas tillbaka:

"Vi skickar endast klockan med posten för högsta säkerhet.
Men du har 14 dagars rätt till retur oavsett orsak.
Ge mig dina uppgifter och adress så skickas klockan tillsammans med en faktura."

Något lurt är de ju...
 

Göteborgare

Cartier
Enligt Whois.net så registrerades sidan 1-Nov-2015. Men texten på sidan "Exclusive rolex watches for sale since 2006" kan ju stämma ändå :angel:
 
P

Philippe Stern

Guest
Jag mailade dom och fick svar att dom befinner sig i Malmö varpå jag svarar att jag är intresserad och kan hämta klockan på plats. Följande svar skickas tillbaka:

"Vi skickar endast klockan med posten för högsta säkerhet.
Men du har 14 dagars rätt till retur oavsett orsak.
Ge mig dina uppgifter och adress så skickas klockan tillsammans med en faktura."

Något lurt är de ju...
Nej, då. Låter ju kanon. Be dem skicka 5 st Rolex Submariner till mig:
Philippe Stern
Poste Restante
110 01 Stockholm.

Jag lovar att betala inom 14 dagar.
 

thomastheswede

Audemars
Hemsidan känns otroligt torftig och saknar info om köptrygghet, garantier osv. Sannolikheten för att någon skulle skicka en Rolex mot faktura är väl dessutom ganska nära 0%. Stay away säger jag!!!
 

Göteborgare

Cartier
Jag hittar inget om köp mot faktura. Däremot vill de att man skal knappa in sina kortuppgifter när man klickat på "Kassa".
Tror de verkligen att någon kommer att lämna sina kortuppgifter?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det är ju närmast skrämmande att någon kan tro att detta är sant. Det är 100% fejk rakt igenom.
Något fakturaalternativ finns inte och det spelar heller ingen roll om du använder ett korrekt kortnummer du får felmeddelande ändå (oroa er inte, jag har särskilda kort för dylika ändamål) så du kan aldrig göra någon affär. Hela poängen är att fiska kortnummer. Inget annat.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Det är ju närmast skrämmande att någon kan tro att detta är sant. Det är 100% fejk rakt igenom.
Något fakturaalternativ finns inte och det spelar heller ingen roll om du använder ett korrekt kortnummer du får felmeddelande ändå (oroa er inte, jag har särskilda kort för dylika ändamål) så du kan aldrig göra någon affär. Hela poängen är att fiska kortnummer. Inget annat.
Man kan ta det på faktura, om man mailar, men ja... man får nog vänta på en klocka som aldrig kommer fram :)
 
Topp