• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

För evigt en OWG eller finns det hopp?

walhak

Basic
2-Faktor
Jag har ett riktigt klockintresse, men så snart jag har köpt en fin klocka blir jag direkt en OWG.
Det började för rätt många år sedan när jag köpte en Speedy, alla andra klockor blev ointressanta, helt ointressanta. Under flera år. Sedan började suget efter en stålsub komma. Jag tror detta var 2016. Reggade mig här och nördade ner mig totalt på detta fantastiska forum och köpte en sub. Blev svinnöjd och åter igen totalt ointresserad av andra klockor. Försvann från forumet i sex år, sålde till slut suben och körde smartwatch ett par år.

Sakta började klocksuget komma tillbaka och då även suget efter en sub igen. Då priserna har varit på väg neråt tänkte jag avvakta lite och kollade då lite andra klockor. Tänkte då att det skulle vara trevligt med iaf fyra-fem klockor att växla mellan. Köpte en Seiko Alpinist och en Casio AE1200 och tänkte att jag sen skulle fylla på med en sub plus ytterligare någon klocka. Upptäckte då Tudor BB Chrono och blev förtjust i den och suget växte bara vecka efter vecka. Till slut fick jag hjälp av en forummedlem att komma över en ny sån Tudor, som kom förra veckan.
Och here we go again. Alla andra klockor, inkl. stålsub, känns totalt ointressanta. Tänkte sälja Seikon också efter att bara ha ägt den i några månader, för nu förstår jag inte varför jag ska välja den när BB Chrono finns.
Är man för evigt en OWG eller finns det bot? Nån här som är fd OWG och hur gick det till?

Är det ett problem med att vara en OWG då? Njae, egentligen inte men det hade ju varit jäkligt kul att ha flera klockor som man gillar lika mycket, att växla mellan.

Bilagor

• D8360012-B1B1-487C-A096-EE2634D1BB38.jpeg
    D8360012-B1B1-487C-A096-EE2634D1BB38.jpeg
    325.2 KB · Visningar: 19
Ja, det sista är ju helt klart en fördel :) Särskilt med tanke på att jag har ett annat nördintresse (gitarrer) där jag inte nöjer mig med endast en.

Tycker du gör helt rätt. Jag har aldrig trivts så bra med klockor som fått vara med en stund. I mitt tycke det enda sättet för om man verkligen fungerar med klockan är att bära den över en längre stund och sedan utvärdera. Annars blir det som mina BB58 x 4 som det kännts som jag fortfarande skulle vilja utvärdera ordentligt. 😅

Blev svårt under pandemin när det enda äventyret klockorna fick vara med på var mellan vardagsrummet-köket-badrummet-hemmakontoret-sovrummet och någon enstaka utflykt utomhus med 15m avstånd från andra människor. 😉

Ja, pandemiperioden var ju väldigt speciell så 😆
Nä, men jag får väl acceptera mitt öde även om det är lite trist. Jag tycker att jakten och nörderiet är halva grejen. Ni vet då man börjar bli intresserad av en klocka och börjar nörda ner sig totalt i historiken för modellen, kollar prisbild och håller utkik efter ett lämpligt objekt. Sen är det ju trevligt när man väl har klockan på handleden men då är ju jakten öve.

Tillbaka
Topp