• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För lik en panna?

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Lite sugen på något nytt, billigt och stort. En panna i all ära vore ju nåt dock inte den prisklassen just nu och inte ens helt säker på om jag skulle slå till om jag hade råd. Men, spanar på liknande klockor i storlek och stil dock gillar verkligen inte plagiat och kopior. Har trillat över detta märka då jag såg en av deras andra modeller. Lite udda och en del balla dykare. Dock var detta en lite mer dressad variant men är lite rädd för att den är för lik. Skiljer dig en del från deras övriga sortiment som är mycket mera sportigt. Vad säger panelen? Blir man sågad i klocksvängen med en sån här?
qxUoqDJ.jpg

ZFySV43.jpg


Här är lite av deras andra modell som jag spanat på. Gillar deras stil. Samtliga under typ 5k.
CXOxnBN.jpg
AIxMYuw.jpg
A3b6bJ4.jpg


Nån som har erfarenhet av märket i sig?

Har för övrigt spanat på Benarus Moray tex, övriga tips mottages gärna på liknande.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Ser ut som en bastard mellan anonimo och panerai :( designen är ju ok men för lik de andra två märkena mo
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Kan väl tillägga att märket kommer från Nya Zeeland. Ett micro märke av en man som tog sin passion till sitt yrke. Fått ett mycket positivt intryck av vad jag läst.
 

Landshark

Cartier
Jag tycker den klarar sig från att vara en "för lik" en Panerai eftersom man inte apat efter det karakteristiska kronskyddet...
 
C

China

Guest
Kan väl tillägga att märket kommer från Nya Zeeland. Ett micro märke av en man som tog sin passion till sitt yrke. Fått ett mycket positivt intryck av vad jag läst.

Det stämmer bra, men jag tycker bättre om deras graverade modeller, även att prislappen är högre.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Haft en brons och klämt på en regattate moana pacific, tycker båda var fina men skulle nog inte köpa en ny. Mer värd i begagnat för ca 3k, undantaget den med inre bezel som sällan kommer upp till salu (den kan nog va värd mer).

Hoppas svaret hjälpte lite :) För övrigt känns de inte så lika panerai i mitt tycke mer än boetten.

Även haft en-två morayer, samma känsla som magretten dvs. bäst deal får man begagnat även fast de blivit finare för varje år och de nya verkar hålla en rätt hög kvalité (men tänk på att benarus aldrig skriver ned värdet vid köp om du är sugen).
 

plattfot

Rolex
Impulshandlade en Magrette för något år sedan. Bronsare som sedan visade sig vara mässing(!)
http://www.magrette.com/regattare-bronze-recall.php


Lät PVD-behandla kronan som annars är stålfärgad.

Sålde den efter en månad eller två då jag störde mig just på att den lånat lite väl mycket av andra tillverkare . Har enkla Miyotaverk som skramlar och rasslar rejält. Tycker det finns roligare microtillverare att kika på för samma pengar. Stort plus dock för Magrettes ägare tillika säljavdelning som var snabb på att svara på frågor och gärna skickade mig en extra krona utan kostnad.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Haft en brons och klämt på en regattate moana pacific, tycker båda var fina men skulle nog inte köpa en ny. Mer värd i begagnat för ca 3k, undantaget den med inre bezel som sällan kommer upp till salu (den kan nog va värd mer).

Hoppas svaret hjälpte lite :) För övrigt känns de inte så lika panerai i mitt tycke mer än boetten.

Även haft en-två morayer, samma känsla som magretten dvs. bäst deal får man begagnat även fast de blivit finare för varje år och de nya verkar hålla en rätt hög kvalité (men tänk på att benarus aldrig skriver ned värdet vid köp om du är sugen).
Tack. Jo, beggad är nog tanken först och främst. Beroende på vad som kan tänka kan komma upp. Känns som det alltid blir lite mer klocka för mindre peng då. Vad menar du med att Benarus inte skriver ner värdet? Tänker du på när man signar upp sig på en ny?
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Impulshandlade en Magrette för något år sedan. Bronsare som sedan visade sig vara mässing(!)
http://www.magrette.com/regattare-bronze-recall.php


Lät PVD-behandla kronan som annars är stålfärgad.

Sålde den efter en månad eller två då jag störde mig just på att den lånat lite väl mycket av andra tillverkare . Har enkla Miyotaverk som skramlar och rasslar rejält. Tycker det finns roligare microtillverare att kika på för samma pengar. Stort plus dock för Magrettes ägare tillika säljavdelning som var snabb på att svara på frågor och gärna skickade mig en extra krona utan kostnad.

Tips på andra mircotillverkare? Gillar bra, anonyma märken över välkända för damma peng.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tack. Jo, beggad är nog tanken först och främst. Beroende på vad som kan tänka kan komma upp. Känns som det alltid blir lite mer klocka för mindre peng då. Vad menar du med att Benarus inte skriver ner värdet? Tänker du på när man signar upp sig på en ny?

Menade att du kommer få moms på priset om du köper en ny från benarus (då de deklarerar fullt värde under leveransen av klockan).
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Impulshandlade en Magrette för något år sedan. Bronsare som sedan visade sig vara mässing(!)
http://www.magrette.com/regattare-bronze-recall.php

Lät PVD-behandla kronan som annars är stålfärgad.
Sålde den efter en månad eller två då jag störde mig just på att den lånat lite väl mycket av andra tillverkare . Har enkla Miyotaverk som skramlar och rasslar rejält. Tycker det finns roligare microtillverare att kika på för samma pengar. Stort plus dock för Magrettes ägare tillika säljavdelning som var snabb på att svara på frågor och gärna skickade mig en extra krona utan kostnad.

Har också denna klocka:
magrette-zulu-jpg.2078

Den finns kvar i samlingen. Tycker dock inte att det stör att boettformen är snarlik Panerai. Mässing + brun tavla + siffrorna + snygg baksida i trä = skitsnygg klocka. Håller med om omdömet om verket samt om ägaren (fick tillbaka $100 för att den inte var av brons trots att jag hade köpt klockan begagnad).
magrette-back-jpg.4621
 
C

China

Guest
Tycker nog den där är väl långt över gränsen.

Jag har full förståelse för den åsikten. Ska jag spekulera lite så tror jag att Magrette valt den här boettdesignen då den är bra för gravyrer för de exklusiva modellerna, och man har valt att köra samma stuk på de billigare klockorna. Förmodligen är det så att de billigare klockorna är en ekonomisk förutsättning för de mer exklusiva. Om det sedan är rätt eller fel med en mer eller mindre uppenbar plankning, det kan man givetvis ha synpunkter på.
 
Topp