• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För oss som gillar Vintage Porsche

Mykeys

Cartier
Tack för den! Riktigt skön snubbe det där. Inte bara snygga 911:eek:r tycker hela filmen va riktigt snyggt filmad oxå. Mycket trevligt!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Har vi några Porsche-entusiaster här på forumet? @Fryken kanske? Har kommit över några byggmoddeller från 80-talet, flertalet i NOS-skick. Någon enstaka är påbörjad men de flesta är orörda. Är det någon som kan tänkas vara intresserad av dessa eller blir det tippen nästa? Jag tycker dom är ruskigt coola men byggmodeller är inget som intresserar mig.

4FB53DE7-1DE1-46E1-9F05-73BC5719B03C_zpssjbpepzx.jpg
 

demondave

Rolex
Har vi några Porsche-entusiaster här på forumet? @Fryken kanske? Har kommit över några byggmoddeller från 80-talet, flertalet i NOS-skick. Någon enstaka är påbörjad men de flesta är orörda. Är det någon som kan tänkas vara intresserad av dessa eller blir det tippen nästa? Jag tycker dom är ruskigt coola men byggmodeller är inget som intresserar mig.

4FB53DE7-1DE1-46E1-9F05-73BC5719B03C_zpssjbpepzx.jpg

Länge sedan jag byggde något, och kan inte lova snabb framdrift.. Men blev lite sugen på '73 RS:en :)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Har vi några Porsche-entusiaster här på forumet? @Fryken kanske? Har kommit över några byggmoddeller från 80-talet, flertalet i NOS-skick. Någon enstaka är påbörjad men de flesta är orörda. Är det någon som kan tänkas vara intresserad av dessa eller blir det tippen nästa? Jag tycker dom är ruskigt coola men byggmodeller är inget som intresserar mig.

4FB53DE7-1DE1-46E1-9F05-73BC5719B03C_zpssjbpepzx.jpg
Jag hade gärna lagt vantarna på '69 Coupe eller '85 turbo :D Vad vill du ha för en modell?
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Länge sedan jag byggde något, och kan inte lova snabb framdrift.. Men blev lite sugen på '73 RS:en :)
Jag hade gärna lagt vantarna på '69 Coupe eller '85 turbo :D Vad vill du ha för en modell?

Har absolut ingen aning om värde. Vill helst bli av med alla på ett bräde och ser helst att dom hamnar hos en entusiast. Alla har originalprislappar kvar från Wentzels och kostade ca 200-300 på den tiden. PMa mig ett seriöst bud. Avhämtning görs i Uppsala alt. Stockholm efter ö.k.

Bara artworken på kartongerna är konstverk i sig.
 

rogart-63

Patek
Har vi några Porsche-entusiaster här på forumet? @Fryken kanske? Har kommit över några byggmoddeller från 80-talet, flertalet i NOS-skick. Någon enstaka är påbörjad men de flesta är orörda. Är det någon som kan tänkas vara intresserad av dessa eller blir det tippen nästa? Jag tycker dom är ruskigt coola men byggmodeller är inget som intresserar mig.

4FB53DE7-1DE1-46E1-9F05-73BC5719B03C_zpssjbpepzx.jpg
Finns säkert nördar på sånt oxå :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Har vi några Porsche-entusiaster här på forumet? @Fryken kanske? Har kommit över några byggmoddeller från 80-talet, flertalet i NOS-skick. Någon enstaka är påbörjad men de flesta är orörda. Är det någon som kan tänkas vara intresserad av dessa eller blir det tippen nästa? Jag tycker dom är ruskigt coola men byggmodeller är inget som intresserar mig.

4FB53DE7-1DE1-46E1-9F05-73BC5719B03C_zpssjbpepzx.jpg

Broder! Sjukt häftigt! Jag är nog inte rätt person att ta hand om dem men jag kollar gärna med min 930 cab-ägande vän och en annan bekant som är porschesamlare.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har vi några Porsche-entusiaster här på forumet? @Fryken kanske? Har kommit över några byggmoddeller från 80-talet, flertalet i NOS-skick. Någon enstaka är påbörjad men de flesta är orörda. Är det någon som kan tänkas vara intresserad av dessa eller blir det tippen nästa? Jag tycker dom är ruskigt coola men byggmodeller är inget som intresserar mig.

4FB53DE7-1DE1-46E1-9F05-73BC5719B03C_zpssjbpepzx.jpg

Jäklar vilken cool samling! RS, 917, 915, RSR, -69 S. Grymt!
 

demondave

Rolex
Har absolut ingen aning om värde. Vill helst bli av med alla på ett bräde och ser helst att dom hamnar hos en entusiast. Alla har originalprislappar kvar från Wentzels och kostade ca 200-300 på den tiden. PMa mig ett seriöst bud. Avhämtning görs i Uppsala alt. Stockholm efter ö.k.

Bara artworken på kartongerna är konstverk i sig.

Tror det skulle kunna dra några kronor på fleabay om du har orken. Ser ut att finnas sugna på hela lot'en, jag har inte tid att bygga alla och inte tid att åka och hämta närmaste veckorna, så jag står gärna åt sidan till förmån för en entusiast :)
 

ErikGBG

Audemars
För en som kan noll om bilar men älskar utseendet på äldre Porsche.
Går det att köpa nån modell för en rimlig peng.
Vilken är vintageporsches 5513 med vitguldsindex och safir?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
För en som kan noll om bilar men älskar utseendet på äldre Porsche.
Går det att köpa nån modell för en rimlig peng.
Vilken är vintageporsches 5513 med vitguldsindex och safir?

Sjukt svårt i dagsläget. Porsche-marknaden har blivit galen. Långhuvar (tidiga 70or) Vilkar de man vill ha har typ tripplat i värde senaste åren).

Om du inte prompt måste ha vintage så skulle jag säga att alla 996or, speciellt MK 1or är prisvärda (men inte så vackra enligt gemene man).
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Shit asså, far köpte 1973 en 1972 års 911 han var då 24 år gammal. Tror bilen bara var ett halvår gammal när han köpte den.

Den skulle han ha haft kvar nu......

Skall kolla om han möjligtvis har något kort på den.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Har vi några Porsche-entusiaster här på forumet? @Fryken kanske? Har kommit över några byggmoddeller från 80-talet, flertalet i NOS-skick. Någon enstaka är påbörjad men de flesta är orörda. Är det någon som kan tänkas vara intresserad av dessa eller blir det tippen nästa? Jag tycker dom är ruskigt coola men byggmodeller är inget som intresserar mig.

4FB53DE7-1DE1-46E1-9F05-73BC5719B03C_zpssjbpepzx.jpg

Sålda!
 

Jonaz

Rolex
Om någon som köpt ångrar sig så köper jag gärna en, en perfekt 50års present till en polare som har en 911...
 
Topp