• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För Seikonistas....

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Seiko Family Tree.jpg
.....kanske ingen nyhet för den inbitne. Hade dock inte sett denna tidigare. Lite smuffrig att se hur det hänger ihop, de har ju ett antal modeller...så det är svårt att ha koll på dem. Den där 6217 var ju riktigt smutt....
 

KMS

Rolex
Har letat ett tag men går bet hela tiden. Finns det några vintage Seiko dykare med orange originaltavla?
Bytte till mig en 7002 och har faktiskt blivit positivt överraskad. Så mycket att jag blev sugen på en lite spralligare färgkombo!:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har letat ett tag men går bet hela tiden. Finns det några vintage Seiko dykare med orange originaltavla?
Bytte till mig en 7002 och har faktiskt blivit positivt överraskad. Så mycket att jag blev sugen på en lite spralligare färgkombo!:)

Det finns en kvartsare från 80-talet om det ä intressant, men det finns ju även modeller som produceras nu.
 
  • Like
Reactions: KMS

acce1999

Patek
2-Faktor
Missade den här tråden i måndags... 6217 är riktigt trevlig. Gick en på Kaplans. För något tag sedan. Funderade på att bjuda, men köpte en Rolex i stället... Korkat kanske, men too late nu...

A
 

KMS

Rolex
Det finns en kvartsare från 80-talet om det ä intressant, men det finns ju även modeller som produceras nu.

Kvartsare går nog bort tyvärr. Har hittat en ref 6309-729 B? som kan ha en orange tavla, men för att krångla till det är ju den extra ovanlig såklart. Men varför skall man hitta något som är lätt? Det finns ingen i 7002 som har orange tavla?
Nu verkar ju de första orangea tavlorna kommit på 80 talet så de är ju inte ens äldre än mig så det blir ju knappt vintage ändå, men köpa flonkans nytt=nederlag! .
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad jag vet är de enda orangetavlade från sent 70-tal kvartsare. Resten med orange tavla är från senare år.
 
  • Like
Reactions: KMS

martback

Breitling
Kvartsare går nog bort tyvärr. Har hittat en ref 6309-729 B? som kan ha en orange tavla, men för att krångla till det är ju den extra ovanlig såklart. Men varför skall man hitta något som är lätt? Det finns ingen i 7002 som har orange tavla?
Nu verkar ju de första orangea tavlorna kommit på 80 talet så de är ju inte ens äldre än mig så det blir ju knappt vintage ändå, men köpa flonkans nytt=nederlag! .

Både 6309 och 7002 finns i original (och väldigt många AM) med orange tavla. Bägge är ovanliga, speciellt 6309an där man bara ser ett par om året till försäljning, och man skall nog leta i Japan om man skall vara säker på att få original.

- martin
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Både 6309 och 7002 finns i original (och väldigt många AM) med orange tavla. Bägge är ovanliga, speciellt 6309an där man bara ser ett par om året till försäljning, och man skall nog leta i Japan om man skall vara säker på att få original.

- martin
Tjena Martin, kul att du är här. Nu blir det ännu mer kvalité i Seikotrådarna! :)
 

KMS

Rolex
Både 6309 och 7002 finns i original (och väldigt många AM) med orange tavla. Bägge är ovanliga, speciellt 6309an där man bara ser ett par om året till försäljning, och man skall nog leta i Japan om man skall vara säker på att få original.

- martin

Det är ju original man lever för på nåt sätt, tror nog dock mitt intresse för just dom klockorna ebbat ut lite...:) Det går fort i svängarna.:)
Om allt funkar är det en Silverwave 50m på inkommande.
 

KMS

Rolex
Silverwave, en drömklocka. Posta gärna lite bilder och info när den kommit hem.

Skall bli spännande att se hur detta funkar faktiskt. Specialinköpt från Japan. Fick lite hemsidetips av Molle.
Funkar det bra finns det inget stopp för vad som kan hända... Måste minst ha alla 4 varianterna på 50m. :) Verkar betydligt enklare att finna Silverwave i Japan än resten av världen.
 
Topp