• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fördelar med Sjöö Sandström?

jim84

Breitling
Jag gillar SS och har själv en UTC Extreme Black Gold II.
Tycker det är kul med ett Svenskt märke, speciellt när man är utomlands, då det många gånger blir lite av ett konversationsämne. Sen vore det såklart roligt om det på sikt kan komma in ett svensktillverkat urverk i dem också.
 

Hawk100

Rolex
Inser att denna frågan som gav upphov till denna tråd förmodligen är överspelad, men tänkte ändå lägga in att orsaken att jag köpte min SS Royal Steel Crono. Det var helt pga att det är en "Svensk" klocka i det lite exklusivare segmentet. Har länge tyckt att det är kul med klockor men mest köpt rätt billiga kvarts ur. Finns ju en del "Svenska" kvartsur men om man vill ha en hyfsad automat (ETA7750 i den jag har) så är SS ett intressant alternativ. Sen kan jag ju erkänna att jag inte gillar att de "säljer ut sig" med de här samarbetet "SjööSandströmklocka på köpet med din nya VW-bil". Blir lite som när Dogge Doggelito säljer ur sig med "cykel på köpet" kampanjerna. Varumärket tappar kredd helt enkelt. Hade hellre sett fler klockor typ Royal Capital istället. Vore ju kul om man som liten tillverkare kan jobba mer mot exklusiva modeller i korta serier istället för tvärt om med stora serier av billiga klockor med kvarts-verk.....
När man som SS inte har in-houseverk så inbillar jag mig att det borde vara ekonomiskt möjligt eftersom utvecklingskostnaderna då borde kunna hållas på rimlig nivå.
(Eller så är jag helt ute o cyklar som vanligt....)
 
Topp