• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förekommer det svårupptäckta kopior

Soder77

Basic
Som rubriken lyder så funderar jag om det förekommer kopior av alla exklusivare klockor och är det lätt att bli lurad?
Har för mig att jag såg ett program på tv där det var en kille som bara hade dyra märkesklockor och till och med han blev lurad av en fejkrolex när han skulle avgöra vilken som var äkta och vilken som var kopia.
Hur kan man vara säker på att man inte köper en ”bra” kopia?

Har för mig att jag såg ett program på tv där det var en kille som bara hade dyra märkesklockor och till och med han blev lurad av en fejkrolex när han skulle avgöra vilken som var äkta och vilken som var kopia.
Jadå, visst finns det extremt välgjorda kopior. Är du osäker så köp alltid av en auktoriserad handlare. Alternativt här på klocksnack av medlem med goda referenser. Som returpolicy kan ni ju ha fri retur om klockan, efter kontroll visar sig vara falsk. Ifall båda skulle bli paffa vill säga. Akta dig för blocket om du är osäker!

Jadå, visst finns det extremt välgjorda kopior. Är du osäker så köp alltid av en auktoriserad handlare. Alternativt här på klocksnack av medlem med goda referenser. Som returpolicy kan ni ju ha fri retur om klockan, efter kontroll visar sig vara falsk. Ifall båda skulle bli paffa vill säga. Akta dig för blocket om du är osäker!
Tack ska tänka på det.

Vi hade ju en tråd här på forumet där en kille visade upp sin GMT-helguld och lurade större delen av ks... så det finns ju garanterat sjukt bra fakes. Börjar vi också prata om franken blir det ju sju resor värre...

Jag har stött på en fake day date i 18k homogent guld, boett och länk. Nu var ju den rätt lätt avslöjad men ändå..

Såg en omega deville en gång som var svår att avslöja från utsidan. Det som avslöja den var att det stod coaxial på tavlan men 2892 klonen i var omärkt och utan coaxialgång

Senast ändrad:
Vi hade ju en tråd här på forumet där en kille visade upp sin GMT-helguld och lurade större delen av ks... så det finns ju garanterat sjukt bra fakes. Börjar vi också prata om franken blir det ju sju resor värre...
Mm och det sjuka är att bilderna var högupplösta närbilder (om jag minns rätt).

Så svar på TS fråga: det finns jättebra kopior som skulle lura de flesta här på KS. Var försiktig om du köper av privatperson utan referenser.

Tillbaka
Topp