• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Föreslå Dykarklocka

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Tveksamt om den har nya lyspastan, gissar ni eller vet ni?

Läste på ett annat forum där en lirare hade båda som skrev att lumen var bättre. Minns inte var dock.

Här från en annons "The updates to this watch over the former Sumo, SBDC001, is the Prospex logo on dial and upgraded dial lume."
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan så vara. Även sett någon klocknasare på ebay på något främmande språk där det enda om lumen jag kunnat tyda är 60 % vilket skulle stämma in på den nya.
Hoppas jag har rätt då den klockan förtjänar den!
Alla modeller förtjänar den nya lumen. :D
Det vore logiskt i och med att alla Prospexmodeller fått en uppgradering men på nya tonfisken är lumen mycket gulare vilket bara verkar gälla tonfiskarna, misstänker därför att bara de modellerna hittills fått nya lyspastan.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Det borde gå att hitta en begagnad Squale 1521 " 50 Atmos" för runt 5000 riksdaler då den kostar under 7000 ny i Sverige.
squale-1521-026-b-domed.jpg
Ligger en på blocket för 5.5 nu. Borde gå att pruta ned en 500. Skön klocka
 

Gunnar

Omega
Amazon säljer Orient och skickar till Sverige. Dock så är det tull på klockorna, vilket kan kosta en del.

Jag köpte en nya Orient Ray på Amazon för ca 2000 kr. Då kostade klockan ca 1500, resten var för frakt och tull.

Väldigt nöjd och imponerad av klockan.
 
Topp