Jag som stackars nybörjare med klockor satt en dag på ebay och snubblade över detta märke. Fanns en hel drös av billiga Raketa-klockor på ebay. De ser helt magiska ut hela bunten tyckte jag! Och tycker fortfarande. Sovjet-kitsch och att det där. Så jag slog till på en. Efter att jag taggat den på instagram fick jag kort efter en kommentar av Raketawatches själva som hävdade att den troligen var förfalskad. Jag tvivlar inte på att de har rätt. Den ser lite off ut nu när jag tänker på det. Jag har också sedan dess läst på lite och mycket riktigt verkar det finnas en del förfalskningar av dessa klockor. Men eftersom den var så billig (precis lika billig som massa andra modeller på ebay) och naiv och dum som jag var hade jag ingen som helst tanke på att även sådana här klockor förfalskas. Det är väl bara Rolex och Omega som förfalskas, tänkte jag. Om jag får gissa själv så tror jag den måste vara någon slags ihopplock av delar. Jag har listat ut att urverket inte stämmer med en äkta Big Zero i alla fall. Men ja, jag betalade bara ca 500 för den. Så ingen jättekatastrof. Men lite bränd känner jag mig. Men live and learn och allt det där!
I övrigt så går den och så faktiskt.
Så det var min varnande historia. Jag vet inte vad mer jag ville säga med det. Skulle fortfarande vilja ha en äkta Raketa dock.
I övrigt så går den och så faktiskt.
Så det var min varnande historia. Jag vet inte vad mer jag ville säga med det. Skulle fortfarande vilja ha en äkta Raketa dock.