• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förlåt för korkad fråga angående: Rolex Cellini - batteribyte

bjrn

Panerai
2-Faktor
Jag har en Cellini som inte gick som den skulle varför jag gissade att det var dags för batteribyte.
Av en slump la jag den upp och ned på skrivbordet, så plötsligt gick den rätt....
Jag öppnade och bytte batteriet ändå och rörde inget i övrigt då batteriet inte satt fast över huvud taget, efter bytet var det fortfarande samma fel....den går inte rättvänd. Bild 1 är före batteribyte och bild 2 efter. Jag tror att den lilla metallbiten med skruv till höger om batteriet ska skjutas på en bit ovanför batteriet för att den skall få kontakt, stämmer inte det?
Jag tänker att det förmodligen är så att den inte får kontakt, men tänkte höra här om det verkar helt fel....
Skulle det kunna vara så att den är smutsig och att det är därför den inte går....låter det rätt?

IMG_3270 (1).JPG
IMG_3271.JPG
 

rogart-63

Patek
Tror bara den lilla metallbiten ska ligga emot batteriets kant ? Inte skjutas ut över. Möjligen kan man sätta nåt i springan och trycka fast den lite försiktigt samtidigt som man låser skruven. Då ska det räcka för att hålla fast batteriet.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Tror bara den lilla metallbiten ska ligga emot batteriets kant ? Inte skjutas ut över. Möjligen kan man sätta nåt i springan och trycka fast den lite försiktigt samtidigt som man låser skruven. Då ska det räcka för att hålla fast batteriet.
Det var lite så jag hade hoppats också, STORT TACK!
 
Topp