• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förlora pengar på att flippa klocka?

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Tack för välkomnandet! I skrivande stund har jag en Sinn 356 roberto LE inköpt här på forumet som jag gillar starkt, men är sugen på en dykare av lite högre standard än min skx beater, steget upp till en BB är inte så markant från det jag har nuvarande, skillnaden till en sub är ju lite högre men till vintern så kommer den vara betydligt mera lättsmält då jag kommer resa en del i sommar :D

Tycker att du resonerar klokt. Köp BB då du nu ändå är sugen på den, annars kommer du alltid att vara nyfiken. Sen njuter du av din sommar med BB, SKX samt din Sinn.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Pengarna finns men vill helt enkelt ha mera till övers innan jag köper en sub, som tidigare skrivet för resor och andra utgifter, för ett år sedan var jag helt oinvigd i klockvärlden och tyckte parfymklocka var snyggt så det räckte, jag tycker både sub och BB är tidlösa och vackra klockor så jag vet vad jag vill i nuläget, och oavsett hur gammal man är finns väl alltid risken att smaken ändras, ursäkta om jag skrev så att jag missförstods :bag:
Köp en BB idag och njut av den tills det är dags för nästa klocka. Tycker inte du ska nojja över att eventuellt förlora några kronor på att sälja den vidare. En del folk verkar ha missuppfattat den här hobbyn och tror att de ska gå plus eller nära plus på att flippa nyare klockor. Köp och var glad och glöm inte att det kostar att ligga på topp, fina klockor är inget undantag :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
BB är grym! Därför jag flippade Sinnen ;) hade gärna haft båda så har du den möjligheten kör!
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Lite bilder för att övertyga dig om att skaffa BB först :)
 

Oli

Omega
2-Faktor
Pengarna finns men vill helt enkelt ha mera till övers innan jag köper en sub, som tidigare skrivet för resor och andra utgifter, för ett år sedan var jag helt oinvigd i klockvärlden och tyckte parfymklocka var snyggt så det räckte, jag tycker både sub och BB är tidlösa och vackra klockor så jag vet vad jag vill i nuläget, och oavsett hur gammal man är finns väl alltid risken att smaken ändras, ursäkta om jag skrev så att jag missförstods :bag:
Jo det är väl rätt stor chans att smaken ändras med tiden. Personligen tycker jag att du hellre borde köpa en tudor och någon mer rolig klocka än att lägga allt krut på Rolexen.
 

Zalath

Panerai
(Röd) BB är grym, vattnas liten i munnen när jag ser den från @Knugen ovan. :happyhappy:

Du skriver inte om du har någon klocka nu, men ett annat förslag är att skaffa en billigare klocka under tiden du väntar på suben. Förslagsvis då en dykare från Seiko eller Orient. Där finns det fina klockor för liten peng!
 

bjoern

Breitling
(Röd) BB är grym, vattnas liten i munnen när jag ser den från @Knugen ovan. :happyhappy:

Du skriver inte om du har någon klocka nu, men ett annat förslag är att skaffa en billigare klocka under tiden du väntar på suben. Förslagsvis då en dykare från Seiko eller Orient. Där finns det fina klockor för liten peng!
Skrev tidigare i tråden att jag har en Sinn 356 LE samt en skx, men efter alla goda råd så tror jag att jag mellanlandar på en black bay, bilderna från @Knugen får ju handleden att klia:D
 

Zalath

Panerai
Skrev tidigare i tråden att jag har en Sinn 356 LE samt en skx, men efter alla goda råd så tror jag att jag mellanlandar på en black bay, bilderna från @Knugen får ju handleden att klia:D
Ah, missade det. :( Tycker du ska boka en dejt med någon i närheten och klämma på en sub och och en BB. Kanske gör det lättare! Om du nu bestämmer dig för att inte flippa BB:n sen så tror jag du får mer glädje av en färgad. Ett annat alternativ är ju att vänta på en 36 mm-BB - den klockan ser grym ut!
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
.....Tycker du ska boka en dejt med någon i närheten och klämma på en sub och och en BB. Kanske gör det lättare!

Nu vet jag inte om @bjoern hunnit titta/klämma på en Sub in real life, men det är verkligen ett bra tips.
Jag kan säga som så att jag själv fick en antiklimax-upplevelse första gången jag klämde på en Rolex Sea-Dweller (gamla modellen). Då hade jag bara Sinn U1 och en Seamaster att jämföra med - men jag hade verkligen byggt upp höga förväntningar. Den kändes liten, utdaterad, klen osv i jämförelse med mina andra klockor.
Detta gäller för många modeller man går och suktar efter som man inte hunnit klämma/känna på tycker jag.

Hindrade mig såklart inte att köpa en sådan senare i livet ändå men jag vill bara påpeka att det för många tar en lång tid innan man hittar det man söker - om man någonsin har något man "söker" och inte söker bara för att prova olika.
 
Topp