• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förlovningsring+galej gbg

Tjena gänget!

Tänkte bara höra om ni hade några bra tips på ställen att kika på förlovningsringar i göteborg?

Har inte googlat så mycket än men hedens verkar vara omtyckt?!

Alla tips är välkomna!

OT: Något annat galej man inte ska missa när man ändå är i götet på en weekend?(18-20e)

Fridens liljor! /S
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kolla ring på Jarl Sandin. Finns inte vad ni vill ha så tillverkar dem efter beställning, och det är inte så farligt dyrt.

Restaurang är ju svårt om man inte har riktlinjer, men Toso är roligt och går att komma undan hysat billigt.
 
Kolla ring på Jarl Sandin. Finns inte vad ni vill ha så tillverkar dem efter beställning, och det är inte så farligt dyrt.

Restaurang är ju svårt om man inte har riktlinjer, men Toso är roligt och går att komma undan hysat billigt.


Tack för tips!
Nej det är klart, mest tapas/burgare eller en fin köttbit, men är alltid roligt att testa något nytt!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Yes det är det, hon fyller 30.
Jadå, inget för snofsigt! Kött/tapas/burgare är väl det som står högst.
Tänker mig att man ändå vill att lokalen ska vara nice? Stockyard är typ 15 sittplatser och inte så trevligt imo.

Förslagsvis för burgare; The Barn, 2112, Butchers market.
Tapas; Bocado (vill ni ha svennetapas så är det Mañana som gäller)
Kött ingen aning dessvärre.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Äter inte kött själv, men hört flera som rekommenderar Meet. Kanske kan vara något?

Som nämndes innan, Jarl Sandin har mycket ringar. Där kan du ju även smita ifrån och spana lite klockor samtidigt :)
 

a.i

Omega
2-Faktor
Tänker mig att man ändå vill att lokalen ska vara nice? Stockyard är typ 15 sittplatser och inte så trevligt imo.

Förslagsvis för burgare; The Barn, 2112, Butchers market.
Tapas; Bocado (vill ni ha svennetapas så är det Mañana som gäller)
Kött ingen aning dessvärre.

Var på Bocado nyligen, det var undermåligt både service- och matmässigt. Varit där två gånger, en gång för mycket helt enkelt. Rustik Bistro på Linnégatan gör mig aldrig besviken. Toso som redan varit på tapeten är av hög kvalitet!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Var på Bocado nyligen, det var undermåligt både service- och matmässigt. Varit där två gånger, en gång för mycket helt enkelt. Rustik Bistro på Linnégatan gör mig aldrig besviken. Toso som redan varit på tapeten är av hög kvalitet!
Inte varit där på nåt år, men har såvitt jag vet varit det enda stället i stan som serverar riktig tapas. Kanske har tappat stinget dock :)
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Personligen fick jag rätt så dålig upplevelse av butikerna som säljer förlovningsringar i gbg så valde att beställa via Van Bruun istället, kan rekommendera att kika in på deras hemsida om ni inte hittar något i stan.

Gälande restauranger så kan jag gott rekommendera ”Walk in the park” på linnegatan. Riktigt god mat och trevlig stämning :)
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Personligen fick jag rätt så dålig upplevelse av butikerna som säljer förlovningsringar i gbg så valde att beställa via Van Bruun istället, kan rekommendera att kika in på deras hemsida om ni inte hittar något i stan.

Gälande restauranger så kan jag gott rekommendera ”Walk in the park” på linnegatan. Riktigt god mat och trevlig stämning :)
Brorsan beställde deras ringar från VanBruun och blev väldigt nöjda.
Kan kanske vara trevligt att gå runt och få lite inspiration om inte annat.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Brorsan beställde deras ringar från VanBruun och blev väldigt nöjda.
Kan kanske vara trevligt att gå runt och få lite inspiration om inte annat.
Måste säga att jag blev väldigt glatt överraskad av både service, pris och kompetens från van Bruun. Diamanter över 0,3 ct levereras med GIA-cert och ringarna håller ett väldigt konkurrenskraftigt pris. När jag skulle jämföra motsvarade ringar hos fysiska butiker så gick priset upp ca 40% och servicen var väsentligt mycket sämre i butik. Inte konstigt att fysiska butiker går dåligt när en onlinehandeln utan fysisk kontakt kan utklassa trötta säljar-tanter som erbjuder både dålig service och höga priser.
 
Topp