• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förlovningsring i GBG

Goddag.

Det är min tur att ställa den där frågan, men som bekant krävs det vissa materiella medel för att det skall kunna fullföljas. Min fråga är således vart i Göteborg skulle ni rekommendera? Undrar också om någon har erfarenheter från VanBruun?

Mvh

Jag köpte fästmöns ring på Glamira, online.
Där kan man designa i princip precis hur man vill, välja olika material med mera.
Leveranstiden efter lagd beställning var ca 1,5 månad.

Viktigt att du har måtten på personens finger bara, jag snodde en av hennes andra ringar, gick in till min urmakare och de mätte upp den åt mig.

Hon är väldigt nöjd!

Har inget att bidra med i vart, men då min fru är en ringbärare av rang så ger hon tipset om att de även tänka på bredden på ringen.

Lycka till i allt.

Jag köpte fästmöns ring på Glamira, online.
Där kan man designa i princip precis hur man vill, välja olika material med mera.
Leveranstiden efter lagd beställning var ca 1,5 månad.

Viktigt att du har måtten på personens finger bara, jag snodde en av hennes andra ringar, gick in till min urmakare och de mätte upp den åt mig.

Hon är väldigt nöjd!
Måtten är redan fixade! Men 1,5 månad gör att det börjar bli dax.
Har inget att bidra med i vart, men då min fru är en ringbärare av rang så ger hon tipset om att de även tänka på bredden på ringen.

Lycka till i allt.
Det har redan min kära flickvän poängterat. Den ska ha väl fasade kanter också så den upplevs smäcker.
Tips från coachen (många år i branchen):
Om du inte är 100% tvärsäker på vad frun vill ha, låna en atrapp av en guldsmed och fria med den.
Jag är (kanske överraskande nog) väldigt säker på vad hon vill ha! Men jättebra tips som jag aldrig tänkt på själv!

Goddag.

Det är min tur att ställa den där frågan, men som bekant krävs det vissa materiella medel för att det skall kunna fullföljas. Min fråga är således vart i Göteborg skulle ni rekommendera? Undrar också om någon har erfarenheter från VanBruun?

Mvh

Jag har köpt båda fruns ringar på VB. Väldigt bra upplevelse faktiskt! Fick jättebra hjälp av support att välja ut diamant osv. till förlovningsringen. När vi valde bröllopsringen kunde vi beställa hem tre olika attrapper att testa. Mycket smidigt!

Ett annat tips är att läsa in dig på de fyra C:na om du inte gjort det redan och titta youtube på jämförelser mellan olika stenar osv. Jag valde t.ex att kompromissa lite vad gäller färg och istället öka på storleken. Gick hur bra som helst och fick bra hjälp av VB hela vägen.

Senast ändrad:
Grattis!

Jag köpte ring från VanBruun och de var väldigt smidiga att ha att göra med. Lånade en ring av den modell jag gillade och friade med som även föll väl ut i smak. Allt var väldigt smidigt men min ring var för stor första gången. Mer mitt fel känner jag än deras då jag aldrig haft ring tidigare men det löset såklart.

Tillbaka
Topp