• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Försäkring på klocka?

Hörde av mig till Brookfield om kostnadsförslag på min Rolex Daytona Pikatchu. Svar kom fort genom Klarna 101940:-. Man tar sig för pannan, Brookfield är inte seriösa.
Samma var min erfarenhet.
Nymans har, eller iallfal hade just Brookfield som partner och "Prova på" försäkring när jag handlade.
Premien var så hög att jag på 7-8år skulle betalt klockans värde. Om jag minns rätt ungefär 40K på ett ur för 350K.

Hörde av mig till Brookfield om kostnadsförslag på min Rolex Daytona Pikatchu. Svar kom fort genom Klarna 101940:-. Man tar sig för pannan, Brookfield är inte seriösa.
Det låter ju helt galet, har aldrig tänkt på det här med klockförsäkringar förut men efter man läst lite här så kommer det ju verkligen inte vara aktuellt.
iof har jag inte någon extremt dyr klocka heller.

Det gör dom oftast men otillräckligt med 100k. Dina där vi har hemförsäkringenen gick det inte öka på försäkringsvärdet över de 100k. Jagar vidare, hört Folksam har klockförsäkring om man har hemförsäkring hos dom.

Dagens ord: Självförsäkring. Lägg undan en tusenlapp eller annat lämpligt belopp varje månad i ett sparkonto och ha det som reserv om någonting händer som kräver reparation eller ersättning.

Många gånger blir ju folk ändå sura på försäkringsbolag när något väl händer: Seg hantering, dålig ersättning, värderingar ifrågasätts. Och om du är närmast kriminellt klantig eller om du sätter försäkringsanspråk i system blir du ändå säkert utkastad av försäkringsbolagen.

En annan fördel med självförsäkring är att du förmodligen beter dig mer sansat med de dyra klockorna på armen. Du bär ju själv risken. :)

Tillbaka
Topp