• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Försäkring

patsve

Breitling
Hej
Ganska ny här på forumet så frågan kan mycket väl ha varit uppe tidigare.
Jag har precis införskaffat en Rolex Daytona 116519, vitguld.
För närvarande är den inne på Nymans Ur för service mm.
Jag har även begärt stt få ett värderingsintyg av dem när jag
hämtar ut klockan om ca 4 veckor. Klockan är komplett med
cert och alla tillbehör.
Frågan är nu bara, vart försäkrar man klockan bäst.
Vill ha en bra försäkring med allrisk, som fungerar den dag
, mot förmodan skadan, stölden eller furumligheten inträffar.

Hoppas någon här på forumet kan komma med tips
smiley-happy093.gif


/Patrik
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag jobbar inom försäkringsbranschen ( dock inte med lösöre) och för att svara på din fråga hade jag ringt runt i till olika Fbolag och börja självklart med din nuvarande hemförsäkring. Väldigt många konsulenter har ofta ringa kunskaper dessvärre. Aldrig och då menar jag aldrig köpa försäkring utifrån pris det är villkoren som är det viktiga. Mitt tips är att fråga alla eventuella senario som kan uppstå. Vad händer om...täcker, drulle etc Fattar du inte kundkonsolentens argument då säger du det! Om du fortfarande inte fattar är det bara ringa vidare. Tänk även att checka din reseförsäkring oxå för vissa bolag anser att du är på resande fot så fort du lämnar dörren ibland måste man vara borta 24h eller lämna Norden dvs vid stöld etc. Tillsist det finns ingen bästa försäkring om du personligen inte vet vad den täcker. Det är dessvärre kundens ansvar att vara införstådd med försäkrings villkoren vid ett eventuellt kontrakt. Det står som regel att när du signerar är du körd om du inte har läst villkoren.

Lycka till i djungeln!
(Beklagar eventuella stav fel)
Xalle
 
Senast ändrad:
Topp